×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور غیر مقاوم هستند

اقتصادتهران: مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور معادل سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد غیر مقاوم هستند.

حمیدرضا سهرابی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با یرنا افزود: ایران کشوری سانحه خیز به شمار می رود و با وجود اینکه اغلب روستاهای کشور در مناطق یاد شده واقع شده اند، متاسفانه فرسودگی واحدهای مسکونی روستایی مواجه هستیم.

وی، یادآوری کرد: اجرای طرح بهسازی واحدهای روستایی از سال ۸۴ در کشور آغاز شد و این موضوع پس از زقوع زلزله بم بیشتر مورد توجه و تقویت قرار گرفت.

سهرابی افزود: از سال ۸۴ تا کنون و در قالب طرح ویژه بهسازی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی انعقاد قرارداد شده با بانک‌ها، یک میلیون و ۵۹۰ هزار آن مورد به بهره برداری رسیده است.

وی ابراز کرد: ۳۴۰ هزار واحد روستایی نیز در حوادث مورد بازسازی قرار گرفته اند، به عبارتی یک میلیون و ۹۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و بازسازی، مقاوم سازی شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: قبل از اجرای طرح ویژه، فقط هفت درصد معادل ۲۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی شده بود و با احتساب این رقم در مجموع می توان گفت،۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم شده است.

وی، یادآوری کرد: به عبارتی دیگر بر اساس اعلام مرکز آمار ایران پنج میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که حدود ۴۰ درصد آنها مقاوم سازی شده است.

سهرابی با اشاره به برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۶میلیون و ۷۰ هزار خانوار روستایی در کشور وجود دارد و این موضوع نشان می دهد حدود ۶۰۰ هزار خانوار فاقد مسکن هستند.

وی ابراز کرد: از سوی دیگر تا پایان برنامه ششم و هفتم توسعه کشور و طی افق ۱۰ ساله و با توجه به طرح جامع مسکن روستایی حدود ۲۴۰ هزار واحد خانوارهای جدید ناشی از ازدواج افزود می شود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور غیر مقاوم هستند و طبق برنامه ریزی ها طی ۱۰ سال آینده باید ۵۰ درصد این واحدها مقاوم سازی شوند.

به گفته وی، تا افق ۱۴۰۵ حدود ۷۵ درصد واحدهای روستایی در کشور مقاوم سازی خواهند شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches