×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۵۱ طرح نگهداری جاده‌ها در فارس بهره ‌برداری شد

اقتصادتهران: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در یک سال گذشته ۵۱ پروژه در حوزه نگهداری جاده ها با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان شامل ۱۴۴ کیلومتر روکش آسفالت، ۵۴۰ هزار کیلومتر مربع لکه‌گیری آسفالت و ۴۶ کیلومتر آسفالت‌های حفاظتی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا،‌ علیرضا سیاهپورشامگاه دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان ‘جشنواره خدمت’ در شیراز اضافه کرد: اقدامات در حوزه کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی و استفاده از امکانات و تجهیزات در حوزه راهداری بدون تزریق اعتبار انجام شده است.

وی درزمینه رفع نقاط پرتگاهی ابراز داشت: ۶۱۶ کیلومتر شانه‌ساز‌ی با رقم ۶۱ میلیارد تومان برای کاهش شدت تصادفات صورت گرفته است.

سیاهپور با بیان اینکه تعداد تصادفات جاده ای در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته۳۰ درصد افزایش یافته است، بیان داشت: این در حالی است که در تعداد کشته ها درمقایسه با سال ۹۶ یک درصد کاهش مشاهده می‌شود و از ابتدای ۹۷ تاکنون تقریباً افزایش و کاهش نداشتیم؛ یعنی تعداد ۴۵۵ کشته در مدت مشابه سال گذشته و جاری یکسان بوده است.

وی با اشاره به پهناور بودن استان فارس و وجود مناطق سخت گذر و گردنه‌ها و نقاط پرتگاهی گفت: در جاده‌های فارس از ابتدای سال ۹۶ تا امروز ۳۰۰ کیلومتر خاکریز برای جلوگیری از پرت‌ شدن وسایل نقلیه به دره با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان ایجاد شده است؛‌ افزون بر این جاده‌ها با استقرار جداکننده بتنی در مسافت ۱۵۰ کیلومتری و نیز قراردادن جداکننده‌های محور‌های بزرگراهی که از عوامل تصادفات رخ به رخ بوده است، با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان ایمن‌سازی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین از رفع ۲۳ نقطه پرتصادف با اجرای باند دوم سخن گفت و افزود: از ۱۷۰ نقطه پرخطر ۲۳ نقطه رفع شده و رفع ۱۹ نقطه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۵ درصد درحال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۲ ماه آینده کاملاً برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: درصورت تامین اعتبار در حوزه کاهش تصادفات اقدامات مناسبی تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول همچنین به احداث ۴ ایستگاه پلیس راه به صورت پیش‌ساخته نیز اشاره کرد و گفت: پلیس راه محور‌های نورآباد به شیراز، کازرون به شیراز، خنج به قیر و کارزون و نیز شیراز به سپیدان با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان به بهره ‌برداری رسیده است.

سیاهپور با اشاره به اینکه طی هفته گذشته در یک روز در محور‌های اصلی فارس ۱۹ نفر کشته شدند، گفت: این نقاط حادثه خیز دو خطه بوده‌اند که اگر به محور‌های ۴خطه بدل شوند دیگر شاهد این تعداد تلفات انسانی نخواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: نباید از نقش عامل انسانی در بروز تصادفات غافل شد که این معضل نیز باید از طریق ارتقای فرهنگ ترافیک و اعمال قانون رفع شود.

دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches