×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۵۰ درصد کامیون‌های کشور نیازمند نوسازی است

اقتصادتهران: رئیس کمیسیون عمران مجلس، تعداد کامیون های فعال در حوزه حمل و نقل جاده ای کشور را حدود ۳۹۵ هزار دستگاه برشمرد و گفت: از این تعداد افزون بر ۵۰ درصد آنها دارای عمر بالای ۱۰ سال هستند که این رقم از میانگین جهانی بالاتر است.

به گزارش ایرنا محمد رضا رضایی کوچی، پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز افزود: اگر چه ظرف سال های اخیر اقداماتی در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام گرفته اما با وجود این کوشش ها با میانگین جهانی فاصله داریم.

وی ادامه داد: همچنین عمر بالای ناوگان حمل و نقل جاده ای باعث شده که مصرف انرژی برای جا به جایی کالا افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به امتیازات خاص کشورمان در حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی گفت: با وجود برخورداری از این ظرفیت ها نتوانسته ایم آنگونه که باید از آنها بهره گیریم.

رضایی کوچی ادامه داد: امروز کشورهای پیشرفته دنیا موفقیت های خود را مدیون سیستم حمل و نقل کارآمد و گسترده هستند و کشورهایی که به پیشرفت هایی دست یافته اند به حوزه حمل و نقل توجه ویژه داشته اند.

وی ادامه داد: بی شک هرچه در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری انجام شود، روند توسعه با شتاب بیشتری طی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران از امکان حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی برخوردار است و این یک امتیاز خاص است که شاید همه کشورهای دنیا تمام آن را ندارند.

رضایی کوچی افزود: ایران کشوری بسیار پهناور است و با ۱۵کشور با ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت همسایه است که این کشورها برای تامین نیازشان از سایر کشورها باید از مسیر ایران عبور کنند.

وی ادامه داد: ایران در مسیر ترانزیت های بین المللی اروپا، هند، چین و خاور دور و نزدیک قرار دارد که این یک ظرفیت ارزشمند است و و افزون بر این جاده های کشورمان برای جا به جایی کالا دارای امنیت کامل است.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه کشورهای همسایه ما از جمله افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان در حال هدایت مسیر کریدورهای بین المللی به سمت خودشان هستند و ما در حال محروم کردن خودمان از این ظرفیت هستیم.

رضایی کوچی اظهار داشت: بهره مندی از این ظرفیت، نیاز به یک اراده قوی در مجلس و دولت دارد و همه ارکان نظام باید قدر این ظرفیت را به خوبی بشناسند و همچنین سفرای ما در دیگر کشورها باید با ارتباطات و رایزنی های سیاسی، زمینه جا به جایی کالا از طریق کشورمان را فراهم کنند.

او ادامه داد: اگر ما این کریدورها را اجرایی کنیم، امنیت کشورمان و قدرت چانه زنی ایران در صحنه های بین المللی نیز تقویت می شود اما این فرصت ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches