×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۴۵۰۰ اصله نهال توت بین نوغانداران گالیکشی توزیع می شود

اقتصادتهران: مدیر جهاد کشاورزی گالیکش درشرق استان گلستان از پیش بینی توزیع ۴۵۰۰ اصله نهال اصلاح شده توت بین نوغانداران این شهرستان خبر داد و گفت: درسه سال گذشته مجموعا ۱۰ هزارو ۵۰۰ اصله نهال توزیع شده است.

حبیب الله زارع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گالیکش از شهرستان های برتر استان گلستان در نوغانداری و تولید پیله تر ابریشم به شمار می رود و امسال افزون بر ۲۸ تن از این محصول در گالیکش تولید شد.

وی گفت: امسال یکی از نوغانداران گالیکش به نام ‘مهناز پایندان’ با تولید ۵۳ کیلوگرم پلیه تر ابریشم از هر جعبه تخم نوغان، به عنوان نمونه کشوری و استانی در این حوزه انتخاب شد.

زارع اضافه کرد: با هدف حمایت از نوغانداران این شهرستان علاوه بر توزیع بموقع تخم نوغان، توزیع نهال های اصلاح شده توت به صورت رایگان برای ایجاد توتستان یا کاشت در اطراف اراضی کشاورزی و باغی برای تامین خوراک کرم ابریشم در فصل تولید انجام می شود.

وی بابیان اینکه درحال حاضر ۷۴۰ نوغاندار در گالیکش مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: نوغانداری هر ساله از اویل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه پرورش آن ادامه دارد؛ مدت زمان نگهداری هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول، ۴۵ روز است.

مدیرجهاد کشاورزی گالیکش همچنین با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان که چند روز پیش در گرگان برگزار و از ۵۳ نفر تولید کننده و بهره بردار این بخش تقدیر شد، گفت: از این تعداد، ۶ نفر از گالکیش بودند که یک نفر نمونه کشوری شد.

وی افزود: مهناز پاپندان به عنوان نوغاندار نمونه کشوری و رقیه تیموری فعال مشاغل خانگی، سارا پارسیانی به عنوان تسهیل گر نمونه، علیرضا سلیمان گلی به عنوان کلزا کار نمونه، رحمان قلی صوفی زاده گندمکار نمونه و نیز مهری ضیغمی به عنوان مروج گر نمونه استانی شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches