×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۴۰ درصد از اقتصاد ایران معاف از پرداخت مالیات است

اقتصادتهران: معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۴۰ درصد از اقتصاد ایران معاف از پرداخت مالیات است و از ۶۰ درصد باقیمانده نیز ۲۵ درصد فرار مالیاتی داریم و در نهایت فقط ۳۵ درصد از اقتصاد کشور مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کشور ما دانشگاه‌های نسل اول عهده‌دار وظایف تربیت نیروی انسانی بودند و دانشگاه‌های نسل دوم به امر پژوهش پرداختند، اظهار کرد: امروز روز آن است که دانشگاه‌های نسل سوم رسالت و نقش خودشان را در توسعه منطقه و کشور ایفا کنند و دانشگاه کردستان در این زمینه نقش خود را با برگزاری سمینار حاشیه‌نشینی در سال گذشته و همایش برنامه‌ریزی اقتصادی در سال جاری به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: با تعامل سازنده‌ای که دانشگاه کردستان با دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان جهت برگزاری این همایش علمی برقرار کرده است، بدون شک این تعاملات استمرار و ارتقاء پیدا می‌کند و در سال آینده دومین همایش بین‌المللی برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای در سلیمانیه برگزار می‌شود.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: لازمه توسعه و پیشرفت، عزم و اراده جدی و برخورداری از روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده است، چرا که اگر برای پیشرفت ناامید و افسرده خاطر بوده و نسبت به موفقیت‌ها تردید داشته باشیم برنامه‌ریزی و اقدام و تلاش‌ها برای توسعه بی‌معناست.

وی تصریح کرد: مفهوم سیاست و سیاست‌گذاری فقط زمانی معنادار است که همه ما و همه جامعه باور کنیم که می‌توانیم تغییر را ایجاد کنیم و بهبود شرایط امکان‌پذیر است و متعاقبا برای تحقق این پیشرفت باید تلاش کنیم.

واعظ مهدوی مثبت‌اندیشی را لازمه اندیشه توسعه‌گرا دانست و گفت: در این راستا دائما باید موفقیت‌ها را یادآوری کنیم و از هرگونه غلبه یاس و ناامیدی بپرهیزیم.

وی بر ظرفیت مسئولیت‌پذیری دولت‌ها در توسعه متوازن تأکید کرد و افزود: بازار به هیچ عنوان مکانیسم مناسبی برای تخصیص منابع تلقی نمی‌شود و تخصیص منابع متکی بر بازار، نتیجه‌اش گسترش نابرابری‌های اجتماعی است و منجر به بروز شرایط عدم تعادلی می‌شود که شاهد آن هستیم.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اشاره به ضرورت پی‌ریزی بنیان‌های توسعه و ضرورت دارا بودن تفکر استراتژیک برای توسعه، اظهار کرد: در کشور ما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه مظهر تفکر استراتژیک بود و ضمن تقدم منافع جمعی بر منافع فردی، مصالح آینده را بر مصالح امروز ترجیح می‌داد و دید بلندمدت به توسعه داشت.

وی در توصیف نگاه مردم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز عنوان کرد: مردم ما نشان داده‌اند که فریب اندیشه‌های کوتاه و سخیف را نمی‌خورند و قدر بزرگان و شخصیت‌های دوراندیش خود را می‌دانند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches