×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۴۰۰ میلیون دلار ارز دارویی تا پایان خرداد تخصیص می‌یابد

اقتصادتهران: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از اول امسال ارز مورد نیاز دارو تخصیص داده نشده است البته با مکاتبه وزیر بهداشت با دولت، بانک مرکزی قول داده است، ۳۸۰ تا ۴۰۰میلیون دلار ارز تا پایان خرداد تخصیص بدهد.

به گزارش اقتصادتهران، محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه در نشست با شرکت‌های داروسازی و اعضای هیئت‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی افزود: بانک مرکزی قول داده که می کند از ۲.۵ میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی ۱.۵ میلیارد را تا شهریور تامین کند، البته علاوه بر این بخش دیگر از نیازهای ارزی نیز از محل ارز نیمایی تأمین خواهد شد و امسال مکمل‌ها، ملزومات، داروهای بدون نسخه، داروهای تحت لیسانس و مواد اولیه نیمایی خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره قیمت دارو در سال ۹۹ گفت: تلاش می‌کنیم تا داروی موردنیاز مردم تأمین شود. باید به نحوی قیمت دارو را مدیریت کنیم که کمترین افزایش پرداختی از جیب مردم را داشته باشیم البته باید مراقب باشیم که تولیدکنندگان بتوانند دارو را تولید کنند در غیر این صورت مجبور خواهیم شد. دارو را به صورت فوریتی با چند برابر قیمت داخلی وارد کنیم و این ارزبری زیادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری ماده اولیه دارو با هماهنگی سندیکای تولیدکنندگان ماده اولیه دارو برای اولین بار در کشور انجام خواهد شد و نباید قیمت‌گذاری در شرکت‌ها سلیقه‌ای باشد.

شانه ساز گفت: تولیدکنندگان باید به تعهدات تولید داروی خود عمل کنند. به دنبال آن هستیم تا چالش‌های تولیدکنندگان دارو کاهش پیدا کند، تولیدکنندگان هم باید به تعهدات خود عمل کنند. اگر شرکتی به تعهدات خود عمل نکند به‌شدت برخورد می‌کنیم، چرا که اگر شرکتی به تعهد خود عمل نکند، مجبور به واردات فوریتی دارو با قیمت بیشتر می‌شویم و برای کم‌کاری یک شرکت، دیگران آسیب خواهند دید، البته وظیفه داریم همه نیازهای منطقی تولیدکنندگان را برطرف کنیم تا بتوانند به موقع به تعهدات خود عمل کنند.

شانه ساز درباره صادرات دارو اظهار کرد: کمیته صادرات تشکیل شده است و باید توجه داشت داروهایی که ارز نیمایی می‌گیرند اگر شرکت تولیدکننده حداقل سه ماه ذخیره موجود در داخل کشور داشته باشند می‌تواند دارو را صادرات کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches