×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۳۳ هزار میلیارد ریال به اجرای طرح آبیاری نوین در سال ۹۶ اختصاص یافت

اقتصادتهران: معاون وزرات جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور در عرصه اجرای شبکه های نوین آبیاری قرار دارد و برای سال ۹۶، مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال به اجرای سیستم نوین آبیاری اختصاص یافته است.

علیمراد اکبری روز سه شنبه در مراسم تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: این مبلغ ۱۰۰ درصد تخصیص می یابد و در نخستین مرحله پرداخت آن، ۲ هفته قبل مبلغی از آن ابلاغ شدشد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، آب و محیط زیست به صورت ویژه دیده شد، عنوان کرد: پارسال ۱۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار، تا پایان خرداد ماه ۹۶، ۳۰ هزار هکتار اراضی به روش های نوین آبیاری مجهز شدند، همچنین ۱۲۰ هزار هکتار در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، اکبری اظهار کرد: امسال در اجرای طرح نوین آیباری هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به خراسان جنوبی اختصاص یافت، به مجموعه استان قول دادیم به هر میزان طرح آبیاری نوین اجرا کنند، بودجه آن تامین خواهد شد.

معاون وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در تاریخ خراسان جنوبی، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز شد، در صورتی که سال گذشته هزار و ۵۰۰ هکتار و امسال هزار و ۲۸۲ هکتار انجام شد.

وی ادامه داد: ۸۷۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان استفاده می شود به نظر می رسد، برخی محصولات کم آبیاری می شوند و این امر سبب شد، محصول مورد نظر به دست نیاید، یکی از راه های جبران این مساله استفاده از روش های آبیاری نوین است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: امسال ۹۴ هزار میلیارد ریال به حوزه آب و خاک کشور اختصاص یافت، این میزان بدون اعتبار استانی است که با احتساب آن، مجموع اعتبار اختصاص یافته به حوزه آب و خاک حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

به گفته اکبری، هم اکنون کشورهای متعددی با مشکل کمبود آب مواجه اند، ایران نیز بی نصیب از این پدیده طبیعی نیست، دیپلماسی آب در دنیا جای خود را به دیپلماسی نفت داده است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آب در کشور باید تغییر پیدا کند، افزود: ۱۰ سال است که با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، برخی مناطق از بی آبی رنج می برند و راهی جز سازگار شدن با شرایط موجود نداریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches