×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۳۰ کارگاه آموزش تفکیک پسماند خشک در شمال تهران برگزار شد

اقتصادتهران: به منظور ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آشنایی شهروندان با معایب و مضرات استفاده از پلاستیک و جایگزینی آن با مواد تجدید پذیر بیش از ۳۰ کارگاه آموزشی در سطح نواحی ده گانه شمال تهران در هفته بدون نایلکس در شمال تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهدی جمشیدیان رئیس اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و آموزشی در هفته بدون نایلکس از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه با شعار پلاستیک کمتر، زمین پاکتر، سلامت بیشتر با حضور ۲۰ آموزشگر طرح تفکیک پسماند در مراکز خرید، سراهای محلات، مهدهای کودک و خانه‌های اسباب بازی، میادین میوه و تره بار، مساجد با اجرای کارگاه‌های آموزشی، اجرای تاتر، توزیع کتاب، بروشور، کیسه‌های تجدید پذیر و … اجرا شد.

وی افزود: در این هفته آموزشگران طرح تفکیک پسماند به منظور آشناسازی نماز گزاران به اهمیت تفکیک پسماندهاو نحوه اجرای آنها و مضررات ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن آن باظروف گیاهی و اطلاع رسانی در مورد غرفه‌های بازیافت، در حسینیه‌ها، مساجد و امامزاده‌ها حضور یافتند.

رئیس اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری منطقه یک گفت: در راستای طرح آسمان آبی زمین پاک، آموزش مفاهیم بازیافت و تفکیک پسماند در مبدا، همراه با اجرای نمایش موزیکال و گروه عروسکی چرا در مهد کودک‌ها و خانه های اسباب بازی سرای محلات، بوستان‌ها و… نیز اجرا شد که تاثیر بسزایی در ارتقاء دانش بازیافت بین شهروندان داشته است.

این مقام مسئول اطلاع رسانی غرفه های بازیافت جهت جمع آوری پسماند های خشک را راهکار مناسبی برای تفکیک پسماند در مبدا دانست و گفت: در حال حاضر ۲۳ غرفه بازیافت در منطقه فعال هستند که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶:۴۵ متصدی غرف در ازاء تحویل پسماند خشک شهروندان بر اساس وزن آنها اقلام شوینده و …به آنها تحویل می‌دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches