×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۳۰ میلیارد ریال انگور از آذربایجان غربی صادر می شود

اقتصادتهران: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: انگور تولیدی استان به کشورهای عربی و روسیه صادر می شود و ارزش ریالی آن حدود ۳۰ میلیارد ریال است.

اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال صادرات انگور به دلیل کاهش میزان محصول تولیدی در اثر خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره نسبت به سال قبل کمتر خواهد بود و صادرات ۱۵ هزار تن از این محصول قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه استان دارای رتبه چهارم تولید انگور کشور است، افزود: امسال حدود ۱۱۲ هزار تن انگور از سطح مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح باغ های انگور استان ۲۰ هزار و ۱۰۰ هکتار بوده و شهرستان ارومیه با بیش از ۱۱ هزار هکتار رتبه اول سطح زیرکشت آن را داراست.

وی با تاکید بر اینکه ارومیه با تولید حدود ۷۳ هزار تن انگور بیشترین تولید را در استان به خود اختصاص داده است، بیان کرد: حدود ۳۵ درصد از محصول تولیدی انگور به صورت تازه خوری و حدود ۳۰ درصد نیز به صورت کشمش مصرف می شود.

به گزارش ایرنا سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن انگور از باغ های استان برداشت می شود؛ بیش از ۳۰ رقم انگور در استان تولید می شود که سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قیزیل اوزوم از جمله آنهاست.

از برگ مو برای تهیه انواع غذاهای سنتی و از هسته انگور در روغن گیری استفاده می شود؛ انگور به صورت دوشاب (شیره)، کشمش، سبزه، آبمیوه، سرکه و غوره در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches