×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۳۰ درصد مصرف انرژی مربوط به ساختمان و تاسیسات آن است

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران با بیان این که، ۳۰ درصد مصرف انرژی مربوط به ساختمان و تاسیسات آن و ۷۰ درصد مابقی مربوط به دیگر بخش‌ها است، گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از اتلاف انرژی، اصلاح عایق کاری در فضای موتورخانه‌ها است که در کوتاه مدت به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

محمد هاشمی در گفتگو با پرشین خبر در این خصوص افزود: برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی روش‌های متعددی وجود دارد که از جمله آنها اصلاح قیمت است که این موضوع تبعات خاص خود را دارد، اما عایق کاری بهترین راهکار برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها است.

وی با بیان این که، راهکار میان مدت برای کاهش مصرف انرژی استفاده از تجهیزات و وسایل سرمایشی و گرمایشی با راندمان بالا است، گفت: هوشمندسازی و اتوماسیون یکی از گزینه‌هایی است که می‌توان از این مسیر مصرف انرژی را در کشور کاهش داد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه، فرهنگ سازی و آموزش را دیگر راهکار برای مصرف بهینه انرژی عنوان کرد و افزود: راهکار حل ناترازی و رفع کسری‌های انرژی در ایران نیز بهینه سازی مصرف و جلوگیری از اتلاف و هدر رفت انرژی است

وی تاکید کرد: موضوع چگونگی مصرف بهینه انرژی آنقدر بزرگ است که توسط یک نهاد قابل انجام نیست، بلکه عزمی ملی و کار گروهی و همگانی را در کشور می‌طلبد.

هاشمی با بیان این که، ما در حوزه مصرف بهینه انرژی کمبود قانون نداریم، گفت: طبق قوانین موجود، کاهش سالانه ۵ درصد هدررفت انرژی برای ساختمان‌ها اجباری است و در این مسیر با عایق کاری ساختمان و تاسیسات موجود در آن می‌تواند در سال بیش از ۴۱۰ مگاوات انرژی را ذخیره کرد.

وی با اشاره به این که، با مصرف بهینه انرژی سالانه ۱۵۴ میلیون متر مکعب کاهش انتشار دی اکسید کربن خواهیم داشت تاکید کرد: با کاهش مصرف انرژی سالانه از اتلاف حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه کشور جلوگیری می‌شود و با عایق کاری در کمتر از ۲ سال نیز سرمایه گذاری انجام شده بازگشت داده خواهد شد.

وی با اشاره به تعهدات معاهده پاریس نیز گفت: تاکنون ۳۷ کشور اجرای آن را عملیاتی کرده اند که در این بین سوئیس برای انتشار هر متر مکعب دی اکسید کربن ۳۵ دلار، آفریقای جنوبی ۸ دلار و کانادا ۵۰ دلار جریمه در نظر گرفته است و اگر ایران نیز بتواند مفاد معاهده پاریس را انجام دهد، هم شرایط بهتری در تابستان و زمستان به لحاظ تامین برق و گاز خواهد داشت و هم مصرف را بهینه خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه گفت: گروه صنعتی لینکران برای کمک به کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور با دریافت مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اقدام به تولید عایق الاستومری سلول بسته به صورت رولی و لوله ای، انواع ساپورت‌های تاسیسات ساختمانی و لرزه گیر مکانیکی و صنعتی کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches