×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۳٫۷ برابرشدن تسهیلات پرداختی صندوق امید مازندران به متقاضیان در دولت یازدهم

اقتصادتهران: مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت که میزان تسهیلات پرداختی این صندوق به متقاضیان در بخش‌های مختلف اقتصادی در دولت یازدهم ۳٫۷ برابر دولت قبل بوده است.

صلاح الدین گل محمدی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در دولت دهم ۹ هزار و ۵۰۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۲۸ میلیارد ریال در بخش های مختلف اقتصادی شامل صنعت، کشاورزی، ازدواج و خدمات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به ۲٫۲ برابر شدن تعداد تسهیلات پرداختی در دولت یازدهم گفت: در این دولت در مجموع ۲۱ هزار و ۴۴۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال به متقاضیان وام های خوداشتغالی و ازدواج در استان مازندران واگذار شده است‌.

گل محمدی تصریح کرد که در دولت یازدهم چهار هزار و ۳۱۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۷۶ میلیارد ریال به متقاضیان راه اندازی کسب و کار در بخش های مختلف صنعتی پرداخت شد، که رشد ۲۱ برابری نسبت به دولت قبل داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران همچنین افزود: در این دولت یکهزار و ۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان راه اندازی مشاغل خدماتی و ۵۵۵ میلیارد ریال وام های ضروری و ازدواج پرداخت شد که نسبت به دولت قبل به ترتیب افزایش ۳ و ۶ برابری داشته است.

صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۳۸۵ با عنوان ‘صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا (ع)’ از ادغام صندوق قرض‌الحسنه‌ توسعه‌ اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان در صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی ایجاد ‌شد.

تغییر نام این صندوق بر اساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی که اشتغال به عملیات بانکی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی تحت هر عنوان و تاسیس و ثبت، تحت هر گونه تشکل، برای انجام عملیات بانکی، بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را ممنوع کرده بود و بخشنامه بانک مرکزی در سال ۱۳۹۱ مبنی بر جلوگیری از فعالیت موسسات مالی و صندوق‏هایی که از اسم ائمه (ع) بهره می برند در دستور کار قرار گرفت و در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ پس از بحث و بررسی الزامات شورای پول و اعتبار و بخشنامه بانک مرکزی، موضوع تغییر نام صندوق مهر امام رضا (ع) به تصویب هیأت امنا رسید و با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی این صندوق با عنوان صندوق کارآفرینی امید به تداوم فعالیت پرداخت.

ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای، توسعه کسب و کارهای آی تی محور؛ بر اساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب و کارهای بازارمحور نظیر خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب و کارها و هدفمندی تسهیلات پرداختی اعلام شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches