×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲ هزار و ۶۵۶ تن برنج در خداآفرین برداشت می شود

اقتصادتهران: مدیر جهادکشاورزی خداآفرین با اشاره به آغاز برداشت برنج در ۹۱۶ هکتار از اراضی زراعی شهرستان، گفت: پیش بینی می شود دو هزار و ۵۶۵ تن برنج برداشت شود.

رشید نظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد محصول برنج در اراضی شهرستان خداآفرین ۲٫۸ تن در هکتار برآورد و پیش‌بینی می‌شود از این میزان بیش از دو هزار و ۵۶۵ تن برداشت شود.

وی گفت: رقم برنج کشت شده در شهرستان خداآفرین، طارم هاشمی است که دارای کیفیت پخت و عطر و طعم عالی است.

نظمی افزود: برداشت این محصول اکثرا به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه کمباین انجام می گیرد و جهت جلوگیری از هدر رفت و ریزش محصول، کمباین های دارای معاینه فنی وارد مزرعه می شوند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین جهت تسهیل در امر شالیکوبی و کاهش انتقال شلتوک برداشتی به کارخانجات استان گیلان اقدام به راه اندازی یک واحد شالی کوبی در منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات برداشت محصول برنج از اواسط شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه می یابد.

شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر در ۲۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.

کل اراضی کشاورزی شهرستان خداآفرین ۲۵ هزار و ۸۳۶ هکتار است که از این میزان ۸ هزار و ۷۴۲ هکتار آبی ، ۹ هزار و ۱۱۹ هکتار دیم و ۶ هزار و ۳۳۷ هکتار آیش است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches