×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲ هزار مسجد در شهر تهران احداث می‌شود

تهران اکونومی: به منظور تقویت و توسعه زیرساخت های مذهبی و فرهنگ اصیل اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ۵ ساله خود احداث ۲ هزار مسجد را در شهر تهران مصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک محسن سرخو عضو و رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مراسم غبار روبی مسجد گیاهی تجریش که به مناسبت ماه مبارک رمضان و دهه تکریم با حضور مجتبی یزدانی  شهردار منطقه یک، عزت ا… خانمحمدی فرماندار شمیرانات و… برگزار شد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: شورای شهر، شهرداری تهران و مناطق همواره یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی شان کمک به پیشرفت برنامه های مساجد است که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و دهه تکریم و غبار روبی مساجد، عملیات پاکسازی و نظافت مساجد در شهر تهران با مشارکت شهروندان در حال انجام است.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های شورای چهارم بحث حمل و نقل عمومی و کمک به توسعه مترو، اتوبوسرانی و… برای کاهش آلودگی هوای تهران است بر همین اساس شهرداری در برنامه ۵ ساله ی خود (از سال ۹۳ تا ۹۷ ) هر سال ۳۰ کیلومتر مترو را به بهره برداری خواهد رساند و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌کند.

وی افزود: همه اتوبوس‌های شرکت واحد مجهز به فیلتر جذب دوده و تاکسی‌های تهران نیز هیبریدی و موتور سیکلت‌ها هم برقی خواهند شد.

مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک نیز گفت: منطقه یک دارای ۸ امامزاده (ع)، ۱۱۴ مسجد، ۱۰ تکیه و حسینیه با قدمت بالای ۷۰ سال و ۳ حوزه علمیه و… است که احداث مساجد بر عهده شهرداری ها و نگهداری و توسعه فعالیت های آن بر عهده مردم است.

وی گفت: شهرداری منطقه یک در سال ۹۳ بیش از ۶۰ میلیارد ریال در ساخت مساجد و کمک‌های عمرانی به مساجد  از جمله احداث سرویس‌های بهداشتی، آسفالت، محوطه سازی، راه پله و آسانسور و… مشارکت کرده و امسال نیز خدمات مورد نیاز مساجد به آنها ارائه می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches