×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی به صورت هوایی انتقال داده شد

اقتصادتهران: معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در استان های سیل زده گفت که در استان گلستان بیش از ۵۶ هزار بسته غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شد و در برخی مناطق با استفاده از بالگردهای امدادی بیش از ۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی انتقال داده شد.

شاهین فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره خدمات ارائه شده سازمان امداد و نجات در استان گلستان گفت: از ۲۵ اسفند تا روز گذشته (۱۳ فروردین) در ۱۰ شهرستان، تعداد ۹۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و درحدود ۱۵ هزار و ۸۴۷ نفر اسکان اضطراری و بیش از ۵۶ هزار بسته غذایی بین آسیب دیگان توزیع شده است.

وی افزود: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از ۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۲۱۸ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است.

فتحی اضافه کرد: همچنین با ایجاد اردوگاه هایی در مناطق مختلف شهرستان آق قلا و گرگان، بخش عمده ای از آسیب دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع می شود.

وی افزود: روزانه بیش از ۲۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی بوده و تعداد ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس با همکاری سازمان های دیگر و مردم محلی، روزانه ۳۳ فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیب دیدگان هستند.

معاون سازمان امداد و نجات گفت: تغییرات شرایط جوی از ۲۵ اسفند تا ششم فروردین در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۱۳ هزار نفر امدادرسانی شده و ۴۲۹ نفر اسکان اضطراری یابند.

وی افزود: طی این مدت ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شدند که در این استان ۴۸۲ نفر در قالب ۱۱۷ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق امدادی و محلی فعالیت داشته و اقلام مورد نیاز بین آسیب دیدگان توزیع شد و در ۶ فرودین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید.

فتحی درباره امدادرسانی به مردم سیل زده استان خوزستان گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین در ۱۸ شهرستان این استان ۳۰ هزار و ۸۳۷ نفر در ۱۱۹ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی امدادرسانی شده و ۱۵ هزار و ۵۹۳ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۳۷۶ نفر به مناطق امن انتقال یافتند.

وی افزود: ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، باوی و سوسنگرد توسط ۱۷۵ تیم عملیاتی برای ۸۵۰ نفر ایجاد شد.

معاون سازمان امداد و نجات گفت: در استان لرستان از چهارم تا ۱۳ فروردین در شهرستان های ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد به ۱۶ هزار ۴۲۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۱ هزار و ۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۳۸۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

وی از استقرار و فعالیت شش فروند بالگرد امدادی در منطقه سیل زده خبر داد و گفت: تیم های امدادی از استان های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی به این استان اعزام شدند و اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود از سوی ۱۶۸ تیم عملیاتی فعال برای ۷۵۸ نفر ایجاد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches