اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فرسوده بودن ۲۷ هزار تاکسی در پایتخت خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا قنادان در نشستی خبری با اشاره به گزارش عملکرد این سازمان در سال ۹۷ گفت: مدرن سازی از حیث خدمات، تاکسیران و ناوگان سه محوری بود که برنامههای تاکسیرانی روی آن متمرکز شد.
وی افزود: برای سال ۹۸-۹۷ سرویس مدارس ساماندهی شد و بیش از ۲۰ هزار سرویس تحت پوشش نظارت سازمان تاکسیرانی قرار گرفت. در حال حاضر، رانندگان سرویس مدارس دارای پروفایل الکترونیکی هستند و استعلام سوابق راننده تاکسی از طریق اپلیکیشن «روبیکا» و «سایت سازمان تاکسیرانی» امکان پذیر است.
به گفته قنادان ۴۴۰ پیمانکار سرویس مدرسه نیز ساماندهی شده و پروانه تخصصی اخذ کردهاند. در سال آینده نیز برای ارتقای کیفیت خدمات برنامههای ویژه ای در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به استقبال سازمان تاکسیرانی از فضای استارت آپی قانونمند گفت: پس از «کارپینو» استارت آپ «کابین» وارد شد و بر اساس دستورالعمل سازمان تاکسیرانی فعالیت قانونمند خود را آغاز کرد. همچنین، با شرکت «الوپیک» در مورد سرویس الکترونیکی با اولویت تاکسیها به توافق رسیدیم و در صورتی که ناوگان غیر تاکسی باشد باید در سامانه سازمان تاکسیرانی ثبت شود.
قنادان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی تأخیر در اعمال نرخهای جدید تاکسیرانی در آغاز سال جدید بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط شورای شهر تهران و موافقت فرمانداری امسال افزایش نرخ کرایه تاکسیها زودتر اعمال میشود.
وی با بیان اینکه توسعه پرداخت الکترونیکی به عنوان یکی از اقدامات ویژه در سال ۹۸ توسعه مییابد، تصریح کرد: پوشش دهی پرداخت الکترونیکی در خطوط تاکسیرانی به ۶۰ درصد رسیده است و بیش از ۲۴ هزار تاکسی زیرنظر نرخ مرکزی به این سیستم تجهیز شدهاند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به دریافت مبالغ غیرقانونی از تاکسیرانان توسط برخی از شرکتهای تاکسیرانی گفت: برای نظارت بیشتر در این حوزه دفاتر هماهنگی امور اداری که برمبنای سامانه الکترونیکی یکپارچه است در سال گذشته افتتاح شد.