×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۵ درصد سیب زمینی کشور در همدان تولید می شود

اقتصادتهران: رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: ۲۵ درصد سیب زمینی کشور در این استان تولید می شود و از این رو یکی از قطب های مهم تولید این محصول کشاورزی بشمار می رویم.

منصور رضوانی جلال روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: امسال ۹۷۰ هزار تن سیب‌زمینی تابستانه و پاییزه از اراضی کشاورزی استان همدان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید سیب‌زمینی استان در سال گذشته ۹۳۰ هزار تن بود، گفت: افزایش تولید امسال در حالی محقق شده است که سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: افزایش تولید ناشی از افزایش عملکرد در هکتار، بهره‌وری مصرف آب و ارتقاء دانش کشاورزان است.

وی با بیان اینکه یکی از کشاورزان نمونه در اسدآباد همدان میزان تولید در هکتار محصول سیب زمینی را به ۱۰۶ تن در هکتار رسانده است، افزود: این در حالی است که میانگین تولید محصول سیب زمینی در کشور ۳۶ تن در هکتار است.

نایب رئیس کمسیون کشاورزی خانه صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این جلسه گفت: پرداخت نشدن یارانه صادراتی به دلیل اشتباهات گمرکی در کد تعرفه سیب زمینی، مانع از پرداخت این یارانه به کشاورزان همدان شده است.

علی محمودی افزود: این یارانه صادراتی ۴۰ میلیارد ریال است که یک سوم آن متعلق به صادر کنندگان سیب زمینی همدان است.

به گزارش ایرنا، حدود ۴۰ درصد از مساحت استان یک‌ میلیون و ۹۴۹ هزار هکتاری همدان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است و سالانه در این عرصه سه میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول تولید می شود.

در مجموع کل تولیدات محصولات زراعی، باغی و دامی در استان همدان چهار میلیون و ۷۵۹ هزار تن در سال است که در بخش باغی ۷۳۶ هزار تن و در بخش دام ۴۷۰ هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches