×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۲۵درصد فرآورده های دامی کشور را عشایر تولید می کنند

اقتصادتهران: رییس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه ۲۵درصد فرآورده های کشور را عشایر تولید می کنند گفت: جمعیت عشایری با دراختیار داشتن ۲۸ درصد دام سبک کشور، سالانه ۱۹۲ هزار تُن فرآورده دامی و لبنی تولید می کنند.

به گزارش ایرنا؛ کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در جمع فرمانداران شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و دالاهو و سران ایلات و طوایف عشار منطقه غرب کشور در منطقه قشلاقی سد تنگه حمام در منطقه صفر مرزی قصرشیرین، افزود: جمعیت عشایری در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود که این تعداد ۱٫۷ درصد جمعیت کشور است.

وی با بیان این که جمعیت عشایری کشور همچنین تولید ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده اند، گفت: اکنون ۳۵ میلیون هکتار مرتع در اختیار جمعیت عشایر کشور است که این افراد به عنوان حامیان اصلی منابع طبیعی و محیط زیست مشغول فعالیتند.

قندالی تصریح کرد که این امر ثابت شده هر جا که عشایر وجود دارد، عرصه های ملی از تخریب در امان مانده اند.

وی با اشاره به تشکیل شورای عشایر کشور، اظهار کرد: در سال ۹۳ نخستین جلسه این شورا تشکیل شد و امیدواریم با استمرار جلسه ها، شاهد خروجی و مصوبه های خوبی برای عشایر کشور باشیم.

رییس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۲ با سود چهار درصد و ضمانت زنجیره ای با بازپرداخت پنج ساله به عشایر کشور پرداخت شد که سهم استان کرمانشاه از این میزان ۶۰ میلیارد ریال است.

قندالی همچنین از تامین و تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه منابع ملی برای خدمات رسانی به عشایر کشور خبرداد و گفت: سهم استان کرمانشاه از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در مجموع در ۲ سال گذشته، ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای عشایر استان کرمانشاه در بخش های مختلف هزینه شده است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه قرار است سالیانه ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات ارزش افزوده برای ایجاد سرمایه گذاری به جمعیت عشایری کشور اختصاص یابد.

او در ادامه از تامین ۱۰۰ هزار تن علوفه برای دام های عشایر کشور خبر داد و گفت: این علوفه با پیش پرداخت ۳۰ درصد هزینه در بین عشایر توزیع می شود و بقیه مبلغ نیز در مدت ۶ماه از عشایر دریافت می شود.

عشایر استان کرمانشاه با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام، سالیانه ۳۹ هزار تن فرآورده های دامی تولید می کنند که ۳۰ درصد نیاز استان را شامل می شود.

عشایر استان کرمانشاه ۱۴ هزار و ۱۰۹ خانوار با جمعیت ۸۰ هزار تن متشکل از ۱۴ ایل را شامل می شوند که سالیانه با تولید بیش از هزار تن گوشت قرمز، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۶۰۰ تن روغن حیوانی و افزون بر هزار و ۶۳۰ تُن انواع الیاف دامی نقش به سزایی در تولید فرآورده های دامی و اقتصاد دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches