×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق صادرات در نظر گرفته شده است

اقتصادتهران: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود کم ازمحل صندوق توسعه صادرات برای رونق تولید و صادرات در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا محمد رضا نعمت زاده دوشنبه شب در نشست با فعالان تولید و اشتغال لرستان در محل فرمانداری بروجرد افزود: هدف اصلی دولت رونق تولید و ارتقای رتبه کسب و کار در کشور است.

وی نرخ بالای سود بانکی را مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور دانست و گفت: این معضل باعث تعطیلی یا نیمه فعال شدن برخی از واحدهای صنعتی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عملکرد بانک ها را نباید به حساب دولت گذاشت، افزود: شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را ۱۸ درصد تعیین کرد ولی بانک ها نرخ ها را به نحوی محاسبه می کنند که سود تسهیلات بالا تر از ۲۵ درصد و تخلف است.

وی اضافه کرد: اگر برای نرخ سود بانکی در کشور تصمیم گیری جدی نشود بر ضد امنیت سرمایه گذاری عمل کرده ایم.

نعمت زاده اظهار کرد: برای رونق بازار سنگبری ها باید از صادرات سنگ خام جلوگیری شود زیرا ارزش افزوده در بازار با صادرات بعد از فراوری محصول خام به دست می آید.

وی افزود: صادرات کالای خام به صلاح کشور نیست براین اساس باید تلاش کنیم که با تغییر و فراوری کالاها ارزش افزوده ایجاد و به تولید واشتغال در جامعه کمک کنیم.

وی رکود ساخت و ساز مسکن را از دیگر عوامل رکود بازار داخلی و خارجی دانست و گفت: این مشکل بازار سنگ را در کشور تحت تاثیر قرارداد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی دیگر از دلایل مهم تعطیلی صنایع، قدیمی بودن آنها است که باید در جهت توسعه و نوسازی آنها تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از کارخانجات نیز در اثر تحریم ها تعطیل شدند که در حال راه اندازی و فعالیت مجدد هستند.

نعمت زاده با انتقاد از فعالیت بانک های خصوصی کشور در زمینه تولید گفت: رونق تولید در کشور شرایط خوبی دارد که دراین راستا بانک های دولتی کمک خوبی انجام داده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches