اقتصادتهران: آمارهای منتشر شده نشان میدهد که کاربران موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار را صرف نصب و دانلود اپلیکیشن های جدید کردهاند.
به گزارش ایسنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت های جدی و سختگیرانه در تردد و رفت و آمد در سطح شهر ، بدیهی است که بسیاری از شهروندان به سمت و سوی استفاده بیشتر از اینترنت و سرویس های آنلاین سوق داده شده اند.
بر اساس تازهترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت تک کرانچ حاکی از آن است که کاربران موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از ۲۳.۴ میلیارد دلار را صرف نصب و دانلود اپلیکیشن های موبایلی جدید کرده اند.
از این میزان ۱۵ میلیارد دلار به اپلیکیشن های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس و ۸.۳ میلیارد دلار نیز به اپلیکیشن های اندرویدی اختصاص یافته است.
به عبارت دیگر هزینه های صرف شده برای خرید و استفاده از اپلیکیشن های جدید در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ توسط کاربران رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است. این خریدها شامل خود اپلیکیشن یا قابلیت های درون پرداختی مانند پولهای مجازی داخل بازی میشود.
از جمله اپلیکیشن هایی که در دسته بندی های پرطرفدار در زمان بحران کرونا قرار گرفته و رکورد بیشترین دانلود را زده اند ، می توان به شبکه های اجتماعی، پیام رسانها، اپلیکیشن های پخش آنلاین فیلم و سریال و موسیقی، اپلیکیشن های ورزشی، بازی، سلامتی، آموزشی و همچنین مربوط به تغذیه، رژیم غذایی و آشپزی اشاره کرد.
این آمارها همچنین نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ مدت زمان صرف شده بر روی اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی و ios نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است.
دیدگاه ها بسته هستند.