×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۲۰ هکتار کانون فرسایش بادی در آران و بیدگل نهالکاری شد

اقتصادتهران: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از پایان عملیات نهالکاری ۲۲۰ هکتار از کانون های فرسایش بادی در شمال منطقه سفید شهر از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا شفیعی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران آران و بیدگل گفت: این اقدام در ادامه طرح نهال کاری منطقه کانون بحران شمال سفید شهر (نصرآباد) در سال ۱۳۸۵ انجام می شود و تا کنون سه هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ در این قالب ایجاد شده است.

وی افزود: نهالکاری کانون های فرسایش بادی در منطقه شمال سفیدشهر آران و بیدگل که از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار شده بود، با نزدیک به ۱۱ میلیارد ریال از ردیف اعتبارهای ملی انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به هزینه افزون بر ۵۰ میلیون ریالی برای نهال کاری در هر یک هکتار از زمین‌های بیابانی بیان کرد: نهال های تاغ و قره داغ کشت شده در عرصه های بیابانی به مدت ۲ سال باید نگهداری و آبیاری شوند و پس از این مدت گیاه می تواند به رشد خود ادامه دهد.

او به گستره ۳۸۴ هزار هکتاری زمین های بیابانی شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: نتیجه عملیات بیابان زدایی و نهال کاری از سال ۱۳۴۹ تاکنون ایجاد ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در این شهرستان می باشد.

شهرستان آران و بیدگل که نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده، با وسعت ۶۰۵ هزار هکتار دارای ۱۰۳ هزار هکتار کانون بحران است و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان‌های ماسه‌ای کشور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches