×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۱۷ سند واحد مسکونی به محرومان استان بوشهر واگذار شد

اقتصادتهران: رییس بنیاد مستضعفان روز چهار شنبه گذشته در مصلی شهرستان کنگان استان بوشهر حضور یافت و طی مراسمی ۲۱۷ سند واحد مسکونی را به محرومان این شهرستان واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، مهندس محمد سعیدی کیا در این مراسم که با حضور جمعی از ائمه جمعه شیعه و اهل سنت و برخی از مدیران استانی برگزار شد گفت: بر اساس اسنادی که در بنیاد مستضعفان وجود داشت بخشی از اراضی ای که توسط قشر ضعیف در شهرستان به شکل واحد مسکونی ساخته شده بود به صاحبان این واحد ها واگذار شد تا بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت زدایی در کشور به وظایف خود بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ادامه دهد.

وی افزود: نیازمندان شهرستان کنگان در این اراضی واحد هایی را ساخته بودند که سند مالکیت رسمی نداشت اما با این اقدام بنیاد مستضعفان، برای ۹۵ درصد از این واحدها، سند قانونی صادر شد و مردم محروم منطقه از این پس با دریافت این اسناد خانه های خود را به صورت قانونی در اختیار خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این واگذاری بر اساس مصوبه هیات امنا و مانند آیین نامه اهدا املاک علوی طی ۲۱۷ سند با ارزش ریالی برابر با۸۰ میلیارد ریال و مساحتی بالغ بر ۵۵ هزار متر مربع در حالی به مردم واگذار شد که اقشار نیازمند احتیاج مبرمی به سند های مربوطه  داشتند.

رییس بنیاد مستضغفان در ادامه اظهار داشت: طی سال گذشته بنیاد مستضعفان ۱۵ هزار سند را در استان های مختلف به مردم محروم شهرستان ها اهدا کرده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان سال این میزان به ۲۰ هزار سند برسد.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه واگذاری این اسناد در رفع استضعاف منطقه گشایش هایی ایجاد خواهد کرد بیان کرد: با این واگذاری ها توان و پشتوانه اقدامات و فعالیت های اقتصادی قشر محروم منطقه افزایش خواهد یافت.

 خدمات بنیاد در مناطق جنوب کشور

این گزارش حاکی است سعیدی کیا در گفتگو با خبرنگار عصر اقتصاد نیز در پاسخ به این پرسش که تاکنون در نقاط جنوبی و عمدتا نفت خیز کشور که با منایع گازی و هیدروکربوری خود بخش عمده ای از اقتصاد کشور را مدیریت میکند برای رفع استضعاف کار چندانی نشده است گفت: بر پایه آنچه بر عهده بنیاد مستضعفان است طرح های حمایتی از مردم محروم منطقه همچنان اجرا می شود و بر این اساس وام های اشتغال و تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای خانوارهای دو معلول به بالا و همچنین تحویل ۶۰ هزار سبد کالا و تدارک تغذیه مناسب برای مادران شیرده همچنان در حال اجراست و بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است هر سال ۲۰ هزار نفر از مادران مناطق محروم کشور شامل حال این حمایت ها شوند.

وی در خصوص بهبود وضع آموزشی جوانان و نوجوانان این مناطق نیز گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، لباس و وسایل کمک آموزشی به دانش آموزانی که از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند نیز تعلق خواهد گرفت.

 رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به پرسش دیگر عصر اقتصاد مبنی بر اینکه شمار ساخت  واحدهای مسکونی در کل کشور برای اقشار محروم چه میزان است، گفت: تاکنون در کل کشور بیش از دو میلیون واحد مسکونی روستایی ساخته شده است و این در حالی است که نزدیک به ۲۲ هزار خانوار دو معلول و دو معلول به بالا در کشور وجود دارند که صاحب خانه نیستند و بر این اساس بنیاد مستضعفان در برنامه های خود این موضوع را دردستور کار قرار داده است که با همکاری بنیاد مسکن، ادارات بهزیستی، خیرین و سازمان ملی زمین و مسکن در چهار سال آینده واحد هایی را برای این خانوارها احداث کند.  وی اضافه کرد: چنانچه در استان بوشهر کسانی به لحاظ سند ملک دچار مشکلاتی از این دست باشند بنیاد مستضعفان با آنها همیاری خواهد کرد تا این مشکلات از سر راه برداشته شود.

 افزایش اعتماد مردم به نظام

بر اساس این گزارش در این مراسم همچنینی حجت الاسلام محمودی امام جمعه شیعیان شهرستان کنگان نیز با اشاره به اینکه این شهرستان همواره با مشکل زمین های مربوط به بنیاد مستضعفان روبرو بوده این اقدام بنیاد را کاری خداپسندانه و در جهت رفع استضعاف منطقه ارزیابی کرد و گفت: مردم این منطقه طی چند دهه با این مشکل روبرو بودند که خوشبختانه با عنایات مقام معظم رهبری با این حرکت بنیاد مستضعفان نه تنها مردم دارای سند برای واحدهای مسکونی خود شدند بلکه میزان اعتماد و اطمینان این مردم به نظام افزایش یافت.

 وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده های این شهرستان نیازمند کمک هستند و این در حالی است که شاید بیش از ۱۰۰۰ خانواده در این بخش باید توانمند شوند تا از پوشش و حمایت موسسات خارج شده و زندگی معمول خود را ادامه دهند و حالا این خانواده ها به عنایات ویژه مقام معظم رهبری چشم امید دوخته اند.

 درخواست ساخت بیمارستان

بر اساس این گزارش همچنین شیخ محمد جمالی اما جمعه اهل سنت شهرستان کنگان نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از نیازهای عمده مردم این شهرستان که از راه فعالیت های دریایی امرار معاش میکنند احداث یک اسکله جدید و مجهز در بندر کنگان است چرا که با جمعیت فعلی اسکله قدیمی شهر ظرفیت لازم را برای کار اهالی منطقه ندارد و امیدواریم سفر مسئولان به این شهرستان باز هم ادامه داشته باشد تا برای ساخت یک اسکله جدید وارد عمل شوند.

وی ساخت یک مرکز بیمارستانی بزرگتر برای شهرستان کنگان و همچنین توجه ویژه اداره گمرکات این شهرستان به این موضوع را ار دیگر مطالبات مردم منطقه دانست و گفت:اگر مانند همیشه این توجهات شکل جدی تر به خود بگیرد مردم منطقه زندگی بهتری خواهند داشت و محرومیت از منطقه رخت بر خواهد بست.

 این گزارش حاکی است،عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان کنگان نیز در این مراسم گفت: حجم زیاد بخش صنعت در این استان همواره به دنبال خود آسیب های اجتماعی فراوانی را داشته است که لازم است در این راستا ساخت مراکز بیمارستانی هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد چرا که در حال حاضر بیمارستان امام خمینی(ره) در عین حال باید به فعالان صنعتی این منطقه هم خدمات لازم را ارائه کند که با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهرستان این موضوع بسیار مشکل آفرین شده است.

گفتنی است در این مراسم تعداد ۱۴ فقره سند از ۲۱۷ سند آماده  واگذاری، به نیت ۱۴ معصوم به مردم منطقه اهدا شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches