×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۱.۳ هزار تن ماهی استخوانی دریای خزر تا پایان آذرماه صید شد

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه یک‌هزارو ۳۱۱ تنی انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر صید شد که در هم‌سنجی با پارسال افت ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «مختار آخوندی» برودت هوا، آلودگی‌های زیست محیطی در رودخانه‌ها و صید غیرمجاز را از دلایل کاهش صید عنوان کرد و افزود: عمده صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در اسفند و فروردین‌ماه سال بعد انجام می شود و هنوز برای پیش بینی و قضاوت درباره میزان صید ماهیان استخوانی زود است.

کاهش ۲۶ درصدی صید ماهی سفید

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اظهار داشت: از مجموع ماهیان استخوانی صید شده، ۴۲۷ تن مربوط به ماهی سفید بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی، میزان صید ماهیان کفال را در مدت یاد شده ۵۳۶ تن، ماهی کپور ۳۰۶ تن و سایر گونه‌ها را ۴۲ تن عنوان کرد و گفت:  میزان صید ماهی کفال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد، ماهی کپور ۲۰ درصد و سایر گونه ها ۱۱ تن کاهش نشان می‌دهد.

آخوندی درباره سهم صید ماهیان استخوانی در هر یک از استان های شمالی کشور، افزود: تا پایان آذرماه امسال در استان گیلان ۴۳۷ تن، مازندران ۷۱۲ تن و در گلستان ۱۶۲ تن ماهی استخوانی صید شده است.

وی، سرانه صید هر یک از شرکت های تعاونی صید پره را در این مدت  ۱۱.۲ تن عنوان کرد و گفت: در مدت مشابه سال قبل، سرانه صید شرکت های تعاونی صید پره ۱۴.۲ تن بود.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان‌کرد: صید پره ماهیان استخوانی در استان های شمال کشور از ۲۲ مهر ماه آزاد شده است.

آخوندی، درباره آزادسازی بچه ماهی در استان های شمالی اظهار داشت: طی پنج سال اخیر، هر سال نزدیک به ۳۰۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی شده است.

این مقام مسوول ادامه‌داد: از این میزان، ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون قطعه مربوط به بچه ماهی سفید و ۴۰ میلیون قطعه مربوط به بچه ماهی کپور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches