×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور بد مسکن هستند

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در وضعیت نامناسب از نظر مسکن به سر می برند.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی پنجشنبه شب در نشست ستاد بازآفرینی خراسان رضوی افزود: این افراد بی خانه بوده یا در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها سکونت دارند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که قبل و بعد از انقلاب ۱۰ برنامه توسعه در کشور تعریف و اجرا شده که نتیجه آن هزینه میلیاردها تومان بدون دستیابی به همه اهداف مورد نظر بوده است.

وی گفت: آمارها در خراسان رضوی نشان می دهد که ۳۶ درصد از جمعیت شهری این استان در وضعیت نابهنجار زندگی می کنند که این وضعیت در اغلب مناطق کشور وجود دارد.

آخوندی افزود: در دولت های گذشته طرح های بسیار در حوزه مسکن با هدف خانه دار شدن مردم اجرا شده است اما هم اکنون بیش از یک سوم جمعیت شهری ایران از نظر مسکن وضعیت مناسب ندارند که این امر ما را به تامل در برنامه ها و رویکردهایمان وامی دارد.

وی اظهار کرد: بین تعداد واحدهای مسکونی و جمعیت شهری تعادل برقرار نیست و آمار سال ۱۳۹۵ نشان می دهد حدود ۲۷ میلیون واحد مسکونی و حدود ۲۴ میلیون خانوار در شهرهای کشور وجود دارد که بیانگر وجود حدود سه میلیون واحد مسکونی بیش از تعداد مورد نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سوی دیگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانه دوم در کشور وجود دارد و ۱۹ میلیون نفر در قالب ۶ میلیون خانوار در وضعیت نامناسب از نظر مسکن قرار دارند.

وی افزود: این ارقام نشان می دهد که توزیع مسکن در کشور دچار مشکل است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۷۵، طرح جامع شهری مشهد ۲۲ هزار هکتار مساحت با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را دربر می گرفت و در آن زمان برنامه این بود که اجازه ندهیم مساحت مشهد از این حد بیشتر شود اما اکنون مساحت مشهد ۳۱ هزار هکتار و جمعیت آن نزدیک سه میلیون نفر است.

آخوندی گفت: از سال ۱۳۷۵ تاکنون ۹ هزار هکتار به مساحت مشهد افزوده شده و به همین میزان بافت فرسوده در مشهد وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches