×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۷۰ تعاونی روستایی گیاهان دارویی تشکیل می‌شود

 

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای سازمان‌دهی تولیدکنندگان گیاهان دارویی تا ۵ سال آینده ۱۷۰ تعاونی روستایی تخصصی گیاهان دارویی در کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش  وزارت جهاد کشاورزی، حسین صفایی در آیین افتتاح کارگاه تولید عرقیات گیاهی GGP در روستای تیرتاش گلوگاه اظهار کرد: این نوع همکاری‌ها بین دولت‌ها باعث تحکیم روابط اجتماعی و فرهنگی خواهد شد و به عنوان یک فعالیت مشارکت مدارانه است.

وی افزود: دهه‌های گذشته کشورها و ملت‌ها رویکرد جدیدی بر گیاهان دارویی و فراورده‌های آن داشتند که در این زمینه در اقلیم ایران ۷ هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شد که از این تعداد گونه ۲ هزار و ۳۰۰ گونه کاربرد دارویی، آرایشی، بهداشتی و عطریات دارد.

صفایی افزود: از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهان دارویی یک‌هزار و ۷۰۰ گونه مختص اقلیم ایران است که از سرمایه بزرگ برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت در این حوزه می‌تواند باشد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بیان کرد: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در ایران سند راهبردی تنظیم شده که این سند در چهار سال گذشته به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است‌.

وی ادامه داد: در این سند آمده است برداشت از مراتع کاهش یابد اما کشت گیاهان دارویی به صورت صنعتی به ۵۰۰ هزار هکتار توسعه پیدا خواهد کرد و تا ۱۰ سال آینده جزو ۱۰ صادرکننده بزرگ گیاهان دارویی باشیم که در حال حاضر فاصله زیادی داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches