×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای کوچک تامین شد

اقتصادتهران: وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با استقرار دولت یازدهم به منظور خروج از رکود، تامین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای کوچک و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش دستکم به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش وزارتخانه صنعت، معدن تجارت یاد شده، همزمان با استقرار دولت یازدهم و ضرورت برنامه ریزی سریع برای اتخاذ تدابیر برای خروج اقتصاد و بخش صنعت و معدن و تجارت از رکود تورمی، پیشنهادهایی از سوی دستگاه‌‌های مختلف به‌ویژه وزرات صنعت، معدن و تجارت تهیه و در اختیار دولت قرار گرفت.

متعاقب آن و با برگزاری جلسات متعدد، سیاست‌های دولت در قالب بسته‌ای برای خروج غیر تورمی از رکود در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ شد که افزایش تولید پتروشیمی‌های موجود با تزریق گاز جدید، افزایش صادارت محصولات پتروشیمی از ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۳ و همچنین افزایش ارزش فروش پتروشیمی در داخل کشور از۳۱۴ هزار میلیارد ریال به ۴۶۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ از محورهای مهم این بسته مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

در این بسته مقرر شد منابع مالی لازم برای جبران هزینه‌های اضافی صدور ضمانت‌نامه‌ها، نقل و انتقال پول و جایزه صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات صنعتی با ارزش افزوده بالا تامین شود و سپرده‌ گذاری از منابع صندوق توسعه ملی نزد بانک توسعه صادرات ایران به موجب بند «ص» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ دستکم به میزان یک میلیارد دلار صورت پذیرد.

همچنین قبول تعهدات صندوق ضمانت صادرات ایران ناشی از پذیرش تعهدات تکلیفی توسط دولت، تامین منابع مالی لازم برای توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری تخصصی صادراتی و اعزام رایزنان بازرگانی به حداقل ۳۰ کشور هدف از دیگر محورهای این بسته بود.

در این راستا کارگروهی نیز با هدف پیگیری نیازمندی‌ها و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و ارائه مشاوره به نظام بانکی به منظور تخصیص کارآمد منابع بانکی به بنگاه‌های تولیدی تشکیل شد.

برپایه این گزارش، ارائه تسهیلات سرمایه در گردش دستکم به میزان ۱۵۰۰هزار میلیارد ریال یا تخصیص معادل ۶۰ درصد کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سال ۱۳۹۳، پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل کاهش سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی و همچنین تامین بخشی از منابع سرمایه گذاری طرح‌های نیمه تمام به صورت تسهیلات ارزی و ریالی به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ از مهمترین محورهای این پیشنهادات بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches