×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

آمارها از ادامه گسترش فقر و بی‌خانمانی در اروپا حکایت دارد.

به گزارش «یورونیوز»، ادامه شصت سال بی‌خانمانی در فرانسه نشان داد که نه تنها نشانه‌ای از بهبود اوضاع نیست، بلکه وضع بدتر هم شده است.

برای خانه بدوشان فقر تنها مسئله نیست. آنها قربانیان بحران اقتصادی باشند یا نه، ناگزیر از زندگی در کلبه‌هایی بدون آب، گرما و حداقل امکانات رفاهی هستند.

در اروپا، فرانسه یکی از بدترین شرایط را دارد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳، خانه‌های فقر و بی سرپناهی ۵۰ درصد افزایش داشته است. ۱۴۱ هزار نفر خیابان خواب و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای مسکن نامناسب‌اند. این در حالی است که در این کشور ساختن مسکن اجتماعی یکی از وعده‌های انتخاباتی «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور کنونی بود.

اما این تنها شامل فرانسه نمی‌شود. شمار بی‌خانمان‌ها طی سال‌های اخیر در سراسر اروپا گسترش یافته است. به ویژه در شهرهایی که از بحران اقتصادی لطمه دیده‌اند و نیز در شهرهای بزرگی مانند لندن.

در اروپا، ۲۴ درصد جمعیت در خطر فقر و یا محرومیت‌های اجتماعی قرار دارند. از این تعداد ۲۷ درصد شامل کودکان، بیش از ۲۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال و ۹ درصد شامل کسانی است که حتی شغلی دارند.

کسانی که از مسکن نامناسب رنج می‌برند، اغلب متعلق به گروه‌های اجتماعی کودکان، زنان و جوانان زیر ۳۵ سال‌اند.

در یونان با نرخ بیکاری ۱۶ درصد ناشی از بحران مالی و اقتصادی، تعداد بی‌خانمان‌ها طی دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. افراد زیادی را می توان دید که با وجود تحصیلات عالی، شب را در خیابان‌ها سر می‌کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches