×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
یک طرح آبخیزداری در میاندوآب به بهره برداری رسید

اقتصادتهران: بهره برداری از یک طرح آبخیزداری در روستای زارنجی میاندوآب با حضور معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، فرماندار و شماری از مسوولان محلی آغاز شد.

رییس اداره منابع طبیعی میاندوآب روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح به منظور جلوگیری از رسوب گذاری، فرسایش خاک، کمک به پایداری اکوسیستم و جلوگیری از سیلاب های روان از کوهپایه ها به سمت پایین احداث شده است.

ابراهیم حسین زاده افزود: این طرح در سطح پنج هزار و ۴۶۰ هکتار در حوزه آبخیز زرینه رود و زیر حوزه زارنجی شامل روستاهای مسجد، قطور، ینگجه، چاخراحمد و زارنجی در بخش باروق این شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح سه میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال هزینه شده است، اضافه کرد: در این طرح یکهزار مترمعکب سازه ملاتی، ۴۱۲ مترمکعب سازه گابیونی و ۲۰۰ مترمکعب خشکه چینی اجرا شده است.

حسین زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه این طرح در زیر حوزه زارنجی خبر داد و گفت: این طرح شامل ۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگی گابیونی، یکهزار مترمکعب سنگ ملاتی، ۷۰۰ متر مکعب خشکه چینی و سه کیلومتر راه دسترسی است.

وی افزود: همچنین عملیات بیولوژیکی شامل ۷۵ هکتار پیتینگ، ۵۰۰ هکتار بذرپاشی، ۴۰ هکتار علوفه کاری، ۱۱۰ هکتار کپه کاری نیز در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در شهرستان میاندوآب بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و همچنین ۳۰ هکتار جنگل دست کاشت، شهید قاسمی علیار کندی و حدود ۱۰۰ هکتار جنگل پراکنده در مناطق قره ملک، ملحملو و ساینجق وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches