×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گوگرد بنزین در تهران بالاتر از شهرهای دیگر است

اقتصادتهران: رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که به دلیل مشکل پیش آمده در تامین بنزین پایتخت توسط پالایشگاه شازند اراک و بالا بودن میزان گوگرد موجود در آن، در سال جاری استثنائا سه بار نمونه‌گیری از بنزین انجام می‌شود.

نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با آخرین وضعیت نمونه‌گیری استاندارد بنزین که در دی‌ماه سال جاری انجام شده است، اظهار کرد: سالانه دو بار نمونه‌گیری انجام می‌شود که یک مورد در فصل گرم سال و مورد دیگر در فصل سرد سال است.

وی ادامه داد: این نمونه‌گیری مربوط به کلانشهرها و نیز شهرهایی می‌شود که مصوبه هیات وزیران دارند و این نمونه‌گیری معمولا به تعداد تعریف شده صورت می‌گیرد، یعنی از هر شهری حداقل سه نمونه یا سه جایگاه مدنظر قرار گرفته و از هر جایگاه حداقل دو نمونه‌گیری انجام می‌شود و براساس مجموع این اعمال نتیجه‌گیری می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به این‌که در دو نمونه‌گیری صورت گرفته، بنزین پایتخت با مشکل استاندارد گوگرد همراه بوده است، بیان کرد: علت این مساله تهیه بنزین پایتخت از پالایشگاه شازند اراک بوده که با مشکل مواجه شده است و پس از صحبت‌هایی که با وزارت نفت مدنظر قرار گرفت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

پیروزبخت ادامه داد: ما نیز جهت اطمینان از این مساله باید مجددا نمونه‌برداری را یا تا پایان سال جاری و یا ابتدای سال آینده در دستور کار قرار دهیم تا متوجه شویم که آیا مشکل به وجود آمده برطرف شده است یا خیر؟

وی با بیان این‌که میزان استاندارد گوگرد موجود در بنزین عدد ۵۰ است، اعلام کرد: طبق آخرین نمونه‌گیری صورت گرفته توسط این سازمان میانگین میزان گوگرد بنزین در حدود عدد ۶۰ بوده که بالاتر از استاندارد تعریف شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین در خصوص وضعیت میزان گوگرد موجود در بنزین در سایر کلانشهرها، توضیح داد: میانگین میزان استاندارد گوگرد موجود در بنزین سایر کلانشهرها کمتر از عدد ۵۰ و در سایر شهرهای هدف نیز براساس نمونه‌گیری‌های صورت گرفته وضع بر همین منوال است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches