×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گلخانه دارویی شفابخش برای حفظ کشاورزی قم

اقتصادتهران: کمبود منابع آبی یکی از بزرگترین محدودیت های پیش روی کشاورزان ایران در شرایط کنونی است، اما می توان آن را با استفاده از روش های کشت گلخانه ای به عنوان دارویی موثر برطرف کرد.

به گزارش ایرنا، کشاورزی بیش از هر عامل دیگری به وجود منابع آبی و اقلیم مناسب وابسته است و در صورت آسیب دیدن هر یک از موارد فوق، ادامه کار کشاورزان با سختی های بسیاری مواجه و در نهایت به از بین رفتن محصول آنان ختم می شود.

در دهه های اخیر کاهش منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی در استان قم مانند بسیاری از مناطق کشور تاثیرهای منفی بسیاری در بخش کشاورزی گذاشته که برای گذر از این وضعیت ناخوشایند، دیدگاه های کارشناسی گوناگونی ارایه شده است.

یکی از موثرترین این راه حل ها که نتایج موفقیت آمیز آن در بسیاری از مناطق دنیا تجربه شده، استفاده از کشت های گلخانه ای است که در آن محصول مورد نظر با آبیاری محدود و شرایط اقلیمی قابل کنترل، رشد می کند.

در همین زمینه مسئولان استان قم از سال ها قبل برای استفاده از روش های کشت گلخانه ای و توسعه آن تلاش کردند و امروز نیز آن را به عنوان راهبردی مهم و موثر در حفظ حیات کشاورزی استان، دنبال می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و تنش های محیطی، توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار قرار دارد و این استان در آینده نزدیک به یکی از مهمترین قطب های مهم کشت گلخانه ای کشور تبدیل می شود.

محمدرضا طلایی بیان کرد: قم، موقعیت ممتازی برای توسعه کشت گلخانه ای دارد و به علت برخورداری از نیروی انسانی کارشناس و محیط پاک می تواند محصول سالم و استانداردی را در گلخانه های خود تولید کند.

وی افزود: قرار گرفتن قم در منطقه مرکزی ایران و دسترسی آن به بازارهای عمده مصرف محصولات کشاورزی کشور، نکته دیگری است که توجیه اقتصادی توسعه کشت گلخانه ای در آن را بالا می برد.

طلایی ادامه داد: در یک فرآیند مشخص متقاضیان احداث گلخانه در استان برای دریافت تسهیلات مورد نظر خود به بانک های عامل معرفی می شوند که با ادامه این روند و همکاری دستگاه های مختلف می توان امیدوار بود که به زودی شاهد تبدیل شدن قم به قطب تولیدات سالم و بهداشتی گلخانه ای باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم همچنین با اشاره به اهمیت ویژه مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی قم به سامانه های نوین آبیاری با وسایل پیشرفته مجهز شد و استان توانست رتبه سوم کشور در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را در بخش مدیریت منابع آبی به دست آورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches