اقتصاد تهران
شماره خبر : 186568
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اقتصاد تهران

گشایش نخستین نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف در کشور

اقتصادتهران: نخستین نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف ماه مبارک رمضان شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و باهدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این حوزه از طریق وبینار افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور اسدالله سلیمانی مدیر عامل انجمن فعالان حوزه حجاب و عفاف کشور، علیرضا حقیقی مدیر شتاب‌دهنده مرکز فن‌آوری رایمون، ابوالقاسم شیرازی نماینده اتحادیه پوشاک، حسن‌پور نماینده بسیج اصناف، مهندس نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز برگزار شد.

سلیمانی در این مراسم با یادآوری شرایط ویژه کشور (شیوع ویروس کرونا) و تحمیل فشار بر تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف، برگزاری این نمایشگاه را راهکاری برای اتصال تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان این حوزه دانست.

مدیرعامل انجمن فعالان حوزه حجاب و عفاف کشور گفت: انجمن تولید کنندگان حجاب و عفاف به دلیل وجود خلا در حوزه حجاب و عفاف کشور از سال ۹۵ به عنوان یک تشکل مردم نهاد و یک گروه جهادی وارد این عرصه شد.

وی افزود: کارگروه مد و لباس، بسیج اصناف در تشکیل این انجمن حامی ما بودند، ما نیز به عنوان کسانی که دغدغه فرهنگی داریم و شغل و معیشت ما در این حوزه بود، سعی کردیم تعریف درستی از حجاب را در جامعه مطرح کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: در حوزه حجاب و عفاف هر جا احساس خلا و ضعف کردیم اولین گروهی بودیم که به این موضوع پرداختیم و با حمایت های مسئولین توانستیم اتفاق های خوبی را در این حوزه رغم بزنیم و امیدواریم با تشکیل مجلس یازدهم همچنان در این راه ثابت قدم باشیم و هرچه بیشتر از تولید کنندگان و مصرف کنندگان حمایت کنیم.

مدیر عامل انجمن فعالان حوزه حجاب و عفاف کشور افزود: برای جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست که امروز یک فروشگاه مستقل حجاب در سطح کشور نداریم. ما سعی می کنیم کالاهای حجاب را به عنوان کالاهای فرهنگی معرفی کنیم و از این طریق محصولات حجاب را با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار دهیم.

وی گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب همه ساله همزمان با نمایشگاه قرآن برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزارشد.

سلیمانی تصریح کرد: این نمایشگاه  به صورت مجازی تولید کنندگان و مصرف کنندگان را در شرایط سخت اقتصادی در کنار هم قرار می دهد تا اندکی از آسیب هایی که شرایط کنونی به آنها تحمیل کرده است را جبران کند.