×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
گسترش همکاری‌های مشترک ایران و برزیل برای تولید محصولات غذایی

اقتصادتهران: وزیر صنعت با اشاره به محدودیت ایران در حوزه تعداد هواپیماها و پروازهای مستقیم به سایر کشورهای دنیا، گفت: خط مستقیم هوایی میان ایران و برزیل باید برقرار شود.

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه امروز هیات اقتصادی و تجاری ایران و برزیل اظهار داشت: تحریم‌هایی که در گذشته علیه ایران اعمال شده، منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در تامین تعداد هواپیما به وجود آورده است که امیدواریم در آینده شرایط تغییر کرده و بتوانیم نیاز کشور را در رابطه با این کالا تامین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برزیل برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران باید ارتباط مستقیم هوایی و دریایی را برقرار کرده و زمینه ساز برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور شود.

وی تصریح کرد: برزیل به جهت موقعیت جغرافیایی و آب و هوا در بخش کشاورزی پتانسیل‌های بسیاری دارد که می تواند وارد سرمایه‌گذاری مشترک برای دو کشور قرار گیرد، ضمن اینکه در ایران نیز منابع سرشار هیدروکربنی، فرآورده های شیمیایی و پتروشیمی می تواند زمینه ای برای سرمایه گذاری موفق برزیلی ها در ایران باشد.

نعمت زاده افزود: در معادن، صنایع پیشرفته الکترونیکی، اتوماسیون و نرم افزار همکاری های بسیار موثری میان ایران و برزیل می‌تواند شکل گیرد. در همین حال، تجهیزات پزشکی یکی از زمینه هایی است که برزیل می تواند بر مبنای آن تولید مشترک داشته باشد.

به گزارش مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در منطقه خاورمیانه زندگی می کنند که بر این اساس ایران می تواند هاب سرمایه گذاری و همکاری مشترک با برزیل باشد، در حالی که برزیل هم در زمینه صنایع هوایی پیشرفت خوبی داشته و هواپیماهای منطقه ای تولید نموده و با توجه به گستردگی ایران در اختیار کشورمان قرار گیرند.

وی خواستار گسترش همکاری های مشترک ایران و برزیل برای تولید و صادرات محصولات غذایی و گسترش غذای حلال شد.

همچنین در این دیدار، آرماندو مونترو وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل گفت: رئیس جمهور برزیل بر گسترش روابط با ایران تاکید بسیاری دارد و این کشور در شرایط مذاکرات هسته ای ایران کاملا از اهداف صلح آمیز انرژی هسته ای ایران دفاع کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ثمره مذاکرات در گفتگوهای دیپلماسی متبلور شده و تهران این روزها به یک مقصد بسیار پراهمیت برای تجار جهانی و بین المللی تبدیل شده است که در این راستا البته برزیل و ایران با توجه به پیشینه روابط خود باید تعاملات تجاری را تحکیم بخشند.

وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل تصریح کرد: تجارت ایران و برزیل در سال ۲۰۱۴ بسیار ناچیز بوده است که باید با سرمایه گذاری های مشترک این رقم افزایش یابد و این در شرایطی است که صنایع غذایی را نیز نباید از یاد برد و برزیل هم آمادگی دارد تبادلات تجاری خود با ایران را در این بخش افزایش دهد.

مونترو در ادامه به پیش بینی های صندوق بین المللی پول در خصوص اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران دارای پتانسیل بالقوه برای رشد و ظهور در اقتصاد جهانی است که ما هم آمادگی داریم تجارت خود را با این کشور گسترش دهیم.

وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری های زیرساختی و افزایش تولید، ایران و برزیل می تواند سرمایه گذاری مشترک داشته باشند.

دور جدید همکاری ایران با هفتمین قدرت اقتصاد جهانی شکل می گیرد

هیئت برزیلی شامل مقامات اتاق بازرگانی، بانک مرکزی، مسئولان اقتصادی وزارت خارجه و ۳۵ نفر از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی این کشور برای بررسی گسترش همکاری های اقتصادی با ایران امروز ( دوشنبه ) وارد تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار هیئت برزیلی شامل مقامات اتاق بازرگانی، بانک مرکزی، مسئولان اقتصادی وزارت خارجه و ۳۵ نفر از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی این کشور برای بررسی گسترش همکاری های اقتصادی با ایران امروز ( دوشنبه ) وارد تهران شد.

این هیات در مدت اقامت سه روزه خود در ایران قرار است با وزرای امور خارجه، نیرو، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و برخی مسئولان بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی کشورمان دیدار و تبادل‌نظر کند.

در این سفر سه روزه همچنین مقرر شده که همایش فرصت های همکاری ایران و برزیل با حضور وزرای صنایع دو کشور و تعداد زیادی از شرکت های فعال در حوزه های مختلف صنعتی، مواد غذایی، نانو فنآوری، هوا فضا، مخابرات و ماشین آلات برگزار شود.

هدف از این سفر تقویت روابط تهران- برازیلیا در زمینه تجارت خارجی، انرژی، بانکی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری است.

برزیل به عنوان هفتمین قدرت اقتصاد جهانی، از قدرت‌های منطقه آمریکای لاتین است که تلاش دارد به جمع قدرت‌های جهانی بپیوندد. حضور برزیل درجمع قدرت‌های نوظهور در کنار روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی و تشکیل گروه بریکس چشم‌اندازی از شکل‌گیری نظام چندقطبی به نمایش می‌گذارد.

به نظر می‌رسد سفر وزرای ارشد اقتصادی برزیل در راس هیات تجاری این کشور به تهران منجر به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک شود و روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورها و ملت‌های منطقه آمریکای جنوبی را بیش از پیش تقویت کند.

برزیل مهم‌ترین شریک اقتصادی ایران در منطقه آمریکای‌ لاتین است و حجم روابط اقتصادی دو جانبه در سال بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است. عمده صادرات برزیل به ایران گوشت، شکر و ذرت است و فرش، کشمش و محصولات پتروشیمی نیز اقلام صادراتی ایران به برزیل را تشکیل می‌دهد.

استقبال مقامات برزیلی از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و توافق وین و تحرک سیاسی دیپلماتیک این کشور که با اعزام وزیر خارجه برزیل و ملاقات سازنده وی با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و متعاقب آن دیدار روسای جمهور اسلامی ایران و برزیل در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغازشد، نقشه راه جدیدی را فراسوی بخش‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور ترسیم کرده است.

یادآور می شود، چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه هیاتی برای بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک به ریودوژانیرو رفته بودند.

سوتیتر: عمده صادرات برزیل به ایران گوشت، شکر و ذرت است و فرش، کشمش و محصولات پتروشیمی نیز اقلام صادراتی ایران به برزیل را تشکیل می‌دهد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches