×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
گزارش ۴۰ روزه رییس جمهور از وضعیت اقتصادی کشور به نمایندگان مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارایه گزارش ۴۰ روزه وضعیت اقتصادی کشور در جلسه دولت و مجلس خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی طیب نیا در حاشیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص اهم گزارشات دولت به مجلس افزود: این جلسه حاکی از دوستی و صمیمت مجلس و دولت بود و رییس جمهور گزارشی از سفر خود به نیویورک را به نمایندگان ارایه کرد که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس در این جلسه حمایت خود را از تلاش های رییس جمهور اعلام کردند، ضمن آن که، گزارش کوتاهی از اقدامات دولت طی بیش از ۴۰ روز گذشته در حوزه رونق تولید و برقراری آرامش در بازار پول و ارز، ارایه شد که حاکی از توفیقات نسبی در این مدت کوتاه بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار منتشر شده درباره توقف اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: اجرای اصل ۴۴ متوقف نشده و یکی از برنامه های اصلی دولت بازنگری برخی سیاست های اعمال شده و بحث خصوصی سازی است که باید در مسیر واقعی خود قرار گیرد، به گونه ای که مالکیت و مدیریت ها در دست بخش خصوصی واقعی قرار گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در کنار این امر ایجاد فضای کسب و کار مناسب و زمینه فعالیت موثر بخش خصوصی نیز قرار است فراهم شود.

وی درباره اقدامات دولت در تعیین نرخ سود بانکی نیز اظهار داشت: این امر از مواردی است که باید در دستور شورای پول و اعتبار قرار گیرد، اما هنوز این موضوع در دستور کار این شورا قرار نگرفته است.

طیب نیا در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر تحریم ها در مشکلات اقتصادی کشور گفت: تعیین درصد برای این مسئله به صورت روشهای علمی امکان پذیر نیست و ترکیبی از عوامل ساختاری سیاست های نادرست و تحریم در بروز مشکلات فعلی دخیل بوده اند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches