×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
گزارش جدیدی از ذخایر معدنی کشور تا پایان سال اعلام می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: این سازمان، برنامه های جامعی برای ایجاد ارزش افزوده ی مواد معدنی دارد که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

به گزارش موج، امیر خرمی شاد، با بیان این مطلب گفت: در اجرای برنامه ی ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مواد معدنی، نگاه ما به طور کامل به بخش خصوصی است که تاکنون استقبال خوبی از آن شده است.

وی با اشاره به سفر نمایندگان شرکت های غربی برای سرمایه گذاری در معادن ایران اظهار داشت: تاکنون شمار زیادی از نمایندگان شرکت های معتبر خارجی برای انتقال دانش فنی، مشارکت و سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران و برای همکاری با ایمیدرو اعلام آمادگی کرده اند.

خرمی شاد ادامه داد: از ۶۸ نوع ماده ی معدنی شناسایی شده در کشور تاکنون در ۴۸ نوع آن هیچ فعالیت چشمگیری صورت نگرفته که در نظر داریم بر روی آنها مطالعات کارشناسی و کارهای نهایی انجام دهیم.

وی درباره آمارهای مختلف اعلام شده در زمینه ی ذخایر معدنی کشور، گفت: ذخایر معادنی کشور قطعا از ۵۷ میلیارد تن بیشتر است که گزارش جدیدی در این زمینه تا پایان امسال اعلام خواهیم کرد.

خرمی شاد با بیان اینکه برخی کشورها که حتی ماده معدنی را هم وارد می کنند، با انجام فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و همچنین تبدیل آن به صنعت تا چندین برابر آن درآمد برای خود کسب می کنند، خاطر نشان کرد: معدن و صنایع معدنی یکی از مزیت های رقابتی کشور است که با وجود تلاش های انجام شده، هنوز جای کار بسیار فراوانی دارد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches