×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کیش سربلند از آزمون ورزش؛ آماده برای برگزاری میتینگ‌های سیاسی و اقتصادی

اقتصادتهران: هفته گذشته، جزیره زیبای کیش میزبان اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران و در نهایت برگزاری آخرین بازی تدارکاتی بود تا پس از آن، تیم ملی فوتبال بتواند به طور مستقیم از کیش برای انجام بازی‌های جام ملت‌های آسیا به دوحه قطر سفر کند.

به گزارش اقتصادتهران، میزبانی تمام و کمال سازمان منطق آزاد کیش و کیشوندان از تیم ملی و نیز حضور گسترده مردم از سراسر کشور علاوه بر کیشوندان در روز برگزاری مسابقه فوتبال به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این جزیره به یادگار حک خواهد شد.

به عبارت دیگر برگزاری موفقیت آمیز اردو و نیز آخرین مسابقه تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در این جزیره که با همت و همدلی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، این نوید را می‌دهد که این جزیره در برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی نمره قبولی گرفته و می‌توان در آینده از این جزیره برای مسابقات مهم دیگر هم استفاده کرد.

این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال کشور از انتخاب جزیره کیش به عنوان نماینده ایران برای میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی  ۲۰۲۷ خبر داد به طوری که ایران قرار است که کاندیدای میزبانی جام جهانی فوتبال ساحلی باشد و از این رو با هماهنگی سازمان منطقه آزاد و پس از عقد تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون و سازمان، جزیره کیش گزینه اصلی ایران خواهد بود.

اما از آنجا که جزیره کیش طی مدیریت جدید خود توانسته به خوبی پذیرای گردشگران باشد، این نوید را می‌دهد که با مدیریت مطلوبی که به نمایش گذاشت منبعد بتواند به عنوان بازوی اجرایی در سیستم اقتصادی کشور میزبانی کنفرانس‌های بین المللی را بر عهده بگیرد.

به بیان دیگر، می‌توان گفت که کسب نمره قبولی در آزمون یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی کشور و این که فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده بود که تیم ملی از این جزیره به مقصد بازی‌های آسیایی به طور مستقیم پرواز کند، نشان می‌دهد که جزیره کیش با دارا بودن زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه‌های مختلف از آمادگی لازم برای برگزاری رویدادهای سیاسی و اقتصادی نیز برخوردار است.

هنگامی که شرایط برگزاری یک رویداد بسیار مهم نظیر آماده سازی تیم ملی فوتبال در فضایی کاملا پر از آرامش در این جزیره فراهم است چرا نباید، از این منطقه برای برگزاری همایش‌های بین المللی و نیز کنفرانس‌ها و نشست‌های مهم سیاسی و اقتصادی به منظور توسعه گردشگری بهره برداری لازم را انجام داد؟

بدون شک، فضای به دور از تنش و ترافیک منطقه آزاد کیش در کنار آب و هوای بسیار مطبوع و جاذبه‌های گرشگری ویژه در این منطقه آزاد در کنار تسهیل شرایط ویزا برای گردشگران در کنار سایر مزایا و جذابیت‌های ممکن، امکان استفاده از ظرفیت‌های لازم برای آزمون‌های مهم بین المللی را می‌دهد ضمن آن که این امر به طور حتم برای توسعه گردشگری کیش و البته ایران بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

بنابراین توصیه می‌شود دولتمردان و دست اندرکاران اجرایی کشور، بتوانند از پتانسیل‌های موجود در این منطقه برای افزایش بهره مندی توان اقتصادی و نیز بسط صنعت توریسم، بهره برداری حداکثری را انجام دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches