×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
کیش؛ برترین منطقه آزاد کشور در حوزه‌ی اقتصادی

منطقه آزاد کیش در دور جدید مدیریتی با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته توانسته است در حوزه اقتصادی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. این منطقه آزاد از چندی پیش با برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی، زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه را فراهم کرده است به طوری که فعالا بخش خصوصی قادر خواهند بود با ورود به عرصه‌های مختلف، نسبت به ارائه توانمندی‌های خود اقدامات درخور توجهی انجام دهند.

به گزارش اقتصادتهران، این در حالی است که این منطقه آزاد در اختتامیه‌ی همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد موفق شد با کسب بالاترین امتیازها در شاخصه های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین منطقه آزاد کشور در حوزه اقتصادی شود.

بدیهی است اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش طی ۶ ماه گذشته و نیز ساماندهی امور مربوط به فعالیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه در برجسته شدن نقش این منطقه در میان مناطق آزاد موجب این اتفاق شده است. این منطقه با برگزاری جلسات هیات مدیره و تصمیم گیری کمیسیون اقتصادی برای درخواست‌های سرمایه‌ گذاران، عزمی جدی برای نقش آفرینی دورانی با شکوه در این جزیره زیبای خلیج فارس دارد. این در حالی است که هر دو هفته یکبار کمیسیون شهرسازی برای کسانی که در زمینه شهرسازی و پروانه‌های شهری مشکل داشته باشند، جلسه برگزار کرده و مصمم است تا در مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها کاهش یابد.

مجموعه این سیاست‌گذاری‌ها در راستای جلوگیری از تعلل سرمایه‌گذاران و فعالان منطقه است تا شرایط به گونه‌ای فراهم گردد که از نظر کسب و کار، منطقه آزاد کیش به عنوان الگوی سایر مناطق در جذب سرمایه گذاری و نیز تسهیل قوانین معرفی گردد.

افزایش ۳۰ پرواز خارجی به ۳۰۰ پرواز خارجی در جزیره، جذب سرمایه گذاری خارجی از کشورهای همسایه و کشورهای مشترک‌المنافع، علاقه مند کردن سرمایه گذاران منطقه نسبت به سرمایه‌ گذاری مجدد، ایجاد بانک‌های مشترک با کشورهای عضو شانگهای و بریکس و ترغیب آن‌ها به راه‌اندازی شعبه در کیش، ارائه دفتر یا نمایشگاه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ایجاد و راه‌اندازی یک مرکز تجاری کالا و خدمات در کیش و برقراری زمینه معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد و جذابیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌ گذار به منظور جلوگیری از فرار سرمایه‌های داخلی همگی از اقداماتی است که طی ۱۰ ماه گذشته در کیش سیاستگزاری و تا حدودی به اجرا رسیده‌ است..

مجموع این عوامل سبب گردید تا منطقه آزاد کیش به عنوان منطقه‌ای امن و شناخته شده برای سرمایه گذاران داخلی، بتواند به توسعه فعالیت‌های سرمایه گذاری پرداخته و زمینه را بیش از پیش برای رونق سرمایه گذاری فراهم کند.

لازم به ذکر است در این مراسم احمد وحیدی وزیر کشور، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، از رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای عملکرد مثبت در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات به عنوان رتبه برتر در بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تقدیر کردند.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches