true
کمپین کودکان امید که یکی از برنامههای مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ است، برگزیده جشنوارههفتهفناوریاطلاعاتوارتباطاتپارسیزبانانشد.هدف از فعالیتهاییکه با نام مسئولیتهای اجتماعی یک سازمان یا شرکت شناخته میشود، خلق ارزش اجتماعی مشترک میان سازمان و جامعه است؛ موضوعی که اهمیت آن در کشور ما نیز از سوی بسیاری از نهادهای اقتصادی درک شده و در چند سال گذشته شاهد فعالیت بیشتر سازمانها و شرکتها در حوزه مسئولیت اجتماعیشان بودهایم.
دامنه گسترش این موضوع و اهمیت فرهنگسازی برای آن تا جاییدر کشورمان وسعت یافته که مسابقات و جشنوارههایی نیز با هدف تکریم و تقدیر از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی سازمانها برپا شده است.به عنوان مثال شهریور ماه امسالدر هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان، پروژههای مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتهای اطلاعات و فناوری ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و کمپین «کودکان امید»، وبسایت «مهربانه» و خیریه «همگام» به عنوان پروژههای برتر انتخاب شدند.
فرید فولادیمدیر محصول و بازاریابی همکاران سیستم و مسئول برگزاری جایزه مسئولیت اجتماعی شرکتها، درباره اهمیت پروژههای مسئولیت اجتماعی میگوید: «این گونه فعالیتها، نقشی استراتژیک در توسعه شرکتهایIT دارد. بر خلاف تصور عموم هدف از مسئولیت اجتماعی شرکتها یا سیاسآر(CSR) ، تنها کمک به مراکز خیریه نیست؛ این نوع فعالیتها، رابطه مستقیمی با توسعه پایدار شرکتها دارد. این موضوع در ایران به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است، به همین دلیل سازمان نظام صنفی رایانهای تصمیم گرفت مسابقهای را با هدف جلب توجه شرکتها به موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی و بر اساس ارزیابی طرحهای CSRشرکتهای مختلف به راه اندازد. انتخاب برترین پروژهها که کودکان امید نیز یکی از این سه پروژه برتر بوده است، بر اساس ارزشها و عواملی چون مشارکت کارکنان، نتایج و اثرات قابل اندازهگیری برای جامعه، نتایج و اثرات قابل اندازهگیری برای کسب و کار، نوآورانه بودن، حمایت از سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای صنفی و اثرات زیستمحیطی صورت گرفته است.»
کمپین کودکان امید سامسونگ که یکی از پروژههای موفقCSRدر کشورمان است، از حدود 4 سال پیش فعالیتهای خود را در ایران آغاز کرد.این پروژهجهانی تا به امروز درسهفعالیتجداگانه، موفق بهتجهیزمدارس مناطق محرومبهکلاسهایهوشمند، راهاندازی کتابخانههایگویابرای نابینایان و کمبینایان و یک مرکز مهندسی با عنوان مرکز آموزش تخصصیبرای اشتغال جوانان شده است. کمپین کودکان امید با همکاریاداره کل آموزش و پرورش استان تهران، سازمان فنی و حرفهای استان تهران، سازمان بهزیستی کل کشور و نهادهای دولتی مرتبط،سازمانهای غیردولتی چون انجمن نابینایان،مؤسسه عصای سفید و انجمن تعالی صورت پذیرفته است. طبق تفاهم با این دستگاههای مسئول، شرکت سامسونگ صرفاًبرای تجهیز این مراکز به تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز اقدام میکند تا دسترسی افراد در مناطق محروم به امکانات آموزشی روز دنیا را فراهم آورد.کمپین کودکان امید در فاز جدیدی از فعالیتهای خود، مهتاب کرامتی را نیزبه عنوان سفیر این کمپین اعلام کرده است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=12124
false
true