×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
کنترل نرخ تورم از اقدامات مثبت تیم اقتصادی دولت است

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک دی در نشست نوروزی خود با خبرنگاران با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: افزایش بهره وری در حوزه های مختلف یکی از عوامل تحقق این امر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، احمد شفیع زاده در نشستی که عصر روز یکشنبه، ۱۶ فروردین ۹۵ در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود به جای این‌که فکر کنیم دیگران چه کاری انجام می‌دهند باید خود را مخاطب قرار دهیم، چرا که با این نگاه می‌توانیم بهره‌وری‌مان را افزایش دهیم و به سمت محقق شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

وی یادآور شد: ما باید از خود بپرسیم که چه کرده‌ایم آیا در رابطه با افزایش بهره‌وری کاری می‌کنیم هر کس خود ببیند که وظیفه اش را انجام می‌دهد یا نه. ما باید این گفتمان را توسعه دهیم که البته ما در بانک دی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و بهره‌وری افزایش یابد هرچند که بهره‌وری ما بالا است.

مدیر عامل بانک دی افزود: ما باید به سمت استفاده از فناوری و دانش‌افزایی و سایر ویژگی‌هایی که در اقتصاد مقاومتی است پیش برویم و باید از خود بخواهیم که مناسب با نیاز مشتری حرکت کنیم. با این ادبیات است که ما در مسیر شکوفایی اقتصاد پیش می‌رویم که خلاقیت یکی از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی است ما باید به خلاقیت توجه کنیم. پیام مهم اقتصادی این است که باید با تکیه بر ظرفیت‌ها با تهدید‌ها مقابله کنیم.

وی همچنین به اقدامات بانک دی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش نرخ بین بانکی که از اقدامات خوب تیم اقتصادی دولت نشات می گیرد، کاهش نرخ سود بانکی نیز محقق شد و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

به گفته شفیع زاده، کنترل نرخ تورم جمله اقدامات بسیار مثبت دولت بوده است که آثار و مزایای آن در سیستم اقتصادی مشهود شده است.

شفیع زاده همچنین یادآور شد: در سال گذشته مجوز مرحله دوم فعالیت ارزی را دریافت کردیم و با مساعدت شورای پول و اعتبار، صرافی بانک که مدتی متوقف شده بود، دوباره آغاز به کار کرد. همچنین با هماهنگی بیمه مرکزی، برای بیمه دی افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به انتشار صکوک با مجوز بانک مرکزی و بورس تاکید کرد: در قالب شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال تحقق گفتمان جدیدی در این بخش هستیم و تاکید بر این است که خودمان چه نقشی را می توانیم در پیشرفت اقتصاد داشته باشیم.

این مقام مسئول بانکی افزود: بهره وری و استفاده از فناوری ها در کنار خلاقیت و نوآوری از عناصر اقتصاد مقاومتی است. در واقع پیام اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های داخلی کشور است. شفیع زاده تصریح کرد: روند رو به کاهش نرخ سود سپرده ها که در سال گذشته انجام شد از اقدامات خوبی بود که باید ادامه یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches