×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کمتر از یک‌دهم درصد دانش‌آموزان گرفتار مواد مخدرند

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار اعتیاد و آسیب‌ها در مدارس بسیار کم است، گفت: بنده حتی آمار سه درصدی دانش‌آموزان معتاد را شنیده‌ام که تکذیب می‌کنم. کمتر از یک‌دهم درصد دانش‌آموزان ممکن است گرفتار مواد مخدر باشند. عده‌ای هم در معرض خطر اعتیاداند که با دانش‌آموز معتاد متفاوت است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در برنامه “نگاه یک” رسانه ملی، درباره حذف کنکور گفت: آموزش و پرورش ما امروز به اندازه کافی طرح دارد و اکنون وقت عمل است. حذف کنکور سال‌هاست مطرح است و همه آسیب‌های آن را می‌دانند و حذف آن را تایید می‌کنند اما خب اجرای آن همتی می‌خواهد.

وی افزود: وزارت علوم نیز راغب است، هرچند مستلزماتی نیاز دارد. مهم این است که براساس جدول زمانبندی تعیین کنیم تا چندسال دیگر این اتفاق می‌افتد. تا پایان اسفند این جدول زمانبندی آماده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره مافیای کنکور گفت: افرادی هستند که منافع اقتصادی دارند و مقاومت می‌کنند اما اثرگذار نیست و نمی‌توانم اسم مافیا بر آنها بگذارم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: مدرسه یک نمونه کوچک شده از جامعه است و محیط ایزوله و جدای از جامعه نیست. یعنی اگر در جامعه خشونت وجود دارد در مقیاس کوچک شده در مدرسه نیز شاهد آن خواهیم بود. مدرسه محیطی باز بوده و بسته نیست. بنابراین آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز وجود دارد.

بطحایی افزود: درست است که در کشور آسیب‌های اجتماعی داریم اما فراوانی آن به حتی به نسبت کشورهای پیشرفته بالا نیست. هرچند حتی یک مورد هم آسیب‌دیده یا معتاد داشته باشیم زیاد است.

وی با بیان اینکه طرح “نماد” سه سال است در دست اجراست و جلو می‌رود اما سرعتش بسیار کند است، گفت: از سه ماه پیش طرح نماد را با توجه به موکدات رهبری و پیگیری رئیس‌جمهور با جدیت بیشتر دنبال و تلویزیون تعاملی افتتاح کردیم که مسیر گفتمان تعاملی را با خانواده‌ها فراهم می‌کند. در مقابل حرف‌های خانواده‌ها را به گوش معلمان می‌رسانیم. در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار وسیعی را شروع کرده‌ایم و محور اصلی خانواده‌ها هستند.

بطحایی ادامه داد: از اولیای محترم که شریک تربیت‌اند می‌خواهم کمک کنند. آمار اعتیاد و آسیب‌ها در مدارس بسیار کم است. حتی آمار سه درصدی دانش آموزان معتاد را شنیده‌ام که تکذیب می کنم. کمتر از یک‌دهم درصد دانش‌آموزان ممکن است گرفتار مواد مخدر باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches