×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته

اقتصادتهران: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۵ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۴ مورد حادثه داشتیم که روند کاهشی داشته است.

به گزارش ایسنا، احمد مشیریان امروز در نشست خبری امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری و تولید، اظهار کرد: از مجموع شکایت‌هایی که صورت می‌گیرد، پنج درصد مربوط به قراردادهای سفید امضاء است.

 وی با اشاره به تبصره دو ماده ۷ قانون کار، بیان کرد: وزارت کار در تلاش است تا نسبت به تهیه و تنظیم آیین‌نامه مذکور اقدام کند.

 معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی سامانه جامع قراردادهای کار که دوشنبه هفته آینده در کنفرانس امنیت شغلی و سرمایه‌ گذاری برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور و دعوت از نمایندگان جامعه کارگری، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح عالی، اساتید دانشگاه و مدیران کل استان‌ها و تامین اجتماعی برگزار می‌شود و در پنل انتهایی این کنفرانس درصدد هستیم تا به یک جمع بندی مناسب برسیم و چنانچه این جمع‌بندی حاصل نشد، سه جانبه‌گرایی را تا کنفرانس بعدی ادامه خواهیم داد.

 مشیریان هدف از برگزاری این کنفرانس را تامین امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌ گذاری برای کارگر عنوان کرد و افزود: وزیر کار نسبت به موضوع امنیت شغلی حساس است و برگزاری این کنفرانس و نشست‌های مربوطه برای ساماندهی موضوع قراردادهای موقت به دستور ایشان بوده است.

 معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که به دنبال نقطه تعادل بین امنیت شغلی کارگران و امنیت سرمایه‌ گذاری هستیم، گفت: در کنفرانسی که دوشنبه آینده با شرکای اجتماعی برگزار خواهیم کرد، مصمم‌ هستیم به یک نقطه مشترک برسیم تا این نقطه اشتراک به ایجاد تولید و اشتغال بیشتر منجر شود.

 مشیریان ادامه داد: کارگران معتقدند که در حال حاضر امنیت شغلی به حد صفر نزدیک شده است و همین مساله انگیزه کار و تولید را به شدت کاهش داده است، لذا باید نگرانی را در کارگران به نوعی حل کنیم تا به نقطه تعادل برسیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches