×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش کارمزد معاملات بازار پایه در دستور کار فرابورس

اقتصادتهران: مدیرعامل فرابورس ایران یکی از انتقاداتی که به اصلاحات جدید بازار پایه وارد شده را کمتر بودن دامنه نوسان نسبت به مالیات و کارمزد عنوان کرد و گفت: در نظر داریم که برای افزایش قدرت نقدشوندگی بازار در خصوص کاهش کارمزد بازار پایه تجدیدنظر کنیم اما تعیین رقم مالیات در حیطه اختیارات ارکان بازار سرمایه قرار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، امیر هامونی ضمن بیان مطلب بالا اعلام کرد: از ظرفیت‌های خوبی که در دستورالعمل جدید بازار پایه گنجانده شده امکان فعالیت بازارگردان در بازار پایه است و می‌توانیم برای سهام موجود در بازار پایه فعالیت بازارگردان را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار ظرفیتی متناسب با استانداردهای جهانی در خصوص فعالیت بازارگردانی ایجاد شده است، افزود: به این صورت که قیمت ابتدایی صبح هر روز معامله را بازارگردان تعیین می‌کند و دامنه نوسان بر اساس قیمت تعیین‌شده توسط بازارگردان مشخص خواهد شد. به گفته هامونی نمادهایی که در بازار پایه جدید از امکان بازارگردانی بهره ببرند، مشمول محدودیت‌های دامنه نوسان ۱، ۲ و ۳ درصد نبوده و تا ۵ درصد امکان نوسان خواهند داشت و این نمادها در طول آکشن نیز امکان نوسان تا ۱۰ درصد را خواهد داشت.

مدیرعامل فرابورس ایران به انتقادات مطرح‌شده مبنی بر ناگهانی بودن تغییرات و پیشنهاد متوقف کردن نماد شرکت‌ها بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحات دستورالعمل بازار پایه اشاره کرد و افزود: پیش از این نیز قوانین بازار پایه در راستای بهبود، تغییراتی کرده و در آن هنگام نیز به منظور تصمیم‌گیری و استراتژی معامله‌گران برای حضور در این بازار با توجه به تغییرات صورت‌گرفته، مدت‌زمانی تا توقف نمادهای بازار پایه به آنان فرصت داده شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches