×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش چشمگیر سوانح جاده‌ای برای دانش‌آموزان

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای نقطه قوت ایمنی راه‌ها است، گفت: با انجام فعالیت‌های ایمن‌سازی جاده‌ها در محور‌های اصلی و روستایی، طی ۷ سال اخیر ۱۸۰۰ دانش‌آموز کمتر در جاده‌ها کشته شدند.

خبرگزاری فارس: افندی زاده، به پیش‌زمینه‌های ایجاد سیر ایمن جاده‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال ۱۹۹۰ میلادی تصادفات رانندگی نهمین عامل مرگ و میر در دنیا بوده که پیش‌بینی این سازمان نشان می‌دهد تصادفات رانندگی در سال ۲۰۲۰ سومین عامل مرگ زودهنگام در جهان خواهد بود.

افندی‌زاده یادآور شد: ایمنی سیر نیازمند «توسعه مدیریت» و «بهبود اجزاء سیستم یکپارچه ایمنی راه‌ها» است که طبیعتاً شامل منابع تأمین بودجه ایمنی راه‌ها، طراحی و ساخت راه‌های ایمن جدید، مقررات ایمنی و ترافیکی، تعیین جرایم بازدارنده، عملیات امداد و اورژانس، مطالعات ایمنی راه‌ها، تبلیغات و آموزش‌های همگانی، بهبود راه‌های موجود، بهبود سیستم ثبت و پردازش اطلاعات، هماهنگی و مدیریت توسط شوراها و کمیسیون‌های ایمنی، آموزش ایمنی کودکان و نوجوانان، استانداردهای وسایل نقلیه و چند موضوع دیگر است.

* روند نزولی کاهش سوانح رانندگی در ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در کشور ایران نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی جاده‌ها، از سال‌های گذشته تاکنون تلاش کرده است نسبت به کاهش تلفات و تصادفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری فعالیت‌هایی را انجام دهد.

افندی‌زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰ تعداد ۱۹ هزار و ۷۲۷ نفر در سوانح رانندگی برون‌شهری و درون‌شهری جان باختند که این روند رو به رشد تا سال ۱۳۸۴ ادامه یافت و به ۲۷ هزار و ۷۵۵ نفر رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از آن تاریخ تلاش بسزایی برای کاهش سوانح رانندگی انجام شد، اضافه کرد: در سال ۹۱ این رقم به ۱۹ هزار و ۸۹ نفر کاهش یافت که کمتر از سال ۸۰ بود و این درحالی است که تعداد خودروها و میزان راه‌ها افزایش یافته است.

* طی ۷ سال ۱۸۰۰ نفر دانش‌آموز کمتر در جاده‌ها کشته شدند

افندی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته چندین طرح را در سازمان راهداری برای کاهش تصادفات دنبال کردیم، گفت: اجرای طرح ارتقاء ایمنی عابران پیاده و راه‌ها و ارتقاء ایمنی موتورسوارها در جاده‌های منتهی به شهر‌ها، ‌از مواردی بود که در شهرهایی که جاده‌ها از آنها عبور می‌کنند، انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها طی چند سال اخیر، تصریح کرد: بدین ترتیب از سال ۸۴ تا ۹۱ بیش از ۱۸۰۰ نفر دانش‌آموز کمتر در جاده‌ها بر اثر سوانح رانندگی فوت کرده‌اند.

* افزایش ایمنی تردد ادوات کشاورزی در جاده‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اجرای طرح ارتقاء ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه به طور دقیق دنبال شد، گفت: اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در جاده‌ها از دیگر موارد بود؛ کشور ایران روستا‌های زیادی دارد و این روستاها در حاشیه جاده‌ها هستند، ورود این ادوات کشاورزی به جاده‌ها بدون در نظر گرفتن ایمنی خطرآفرین بوده است.

افندی‌زاده افزود: بهبود شرایط ایمنی وسایل نقلیه با ایجاد مراکز فنی خودروهای سبک و سنگین، ارتقاء ایمنی حمل و نقل عمومی جاده‌ای، رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقلی، استفاده از سیستم‌های هوشمند مدیریتی و نظارتی حمل و نقل و توسعه مرکز مدیریت راه‌های کشور در حدود ۳۰ استان، برخی دیگر از برنامه‌ها جهت کاهش سوانح رانندگی بود.

* ایران عضو کنوانسیون بین‌المللی ایمنی راه‌ها/ حفظ حریم راه‌ها الزامی است

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین حفظ حریم راه‌ها را در افزایش ایمنی سفرها امری تکلیفی و ضروری دانست و گفت: ادارات کل راه‌ و شهرسازی از هرگونه ساخت و ساز در حریم قانونی راه‌ها ممانعت به عمل می‌آورند و این موضوع هم به جهت این است که جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون بین‌المللی ایمنی راه‌ها است و هم اینکه به جهت افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و توسعه آتی بشر، راه‌ها و حریم آنها باید همواره حفظ شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: خط‌کشی‌ها، تهیه و نصب علایم راهنمایی و رانندگی، مسیرنماها، جهت‌نماها، آشکارسازی نقاط پرحادثه و رفع آنها، ساماندهی تقاطع‌ها جهت افزایش ایمنی وسایل نقلیه و ساماندهی مبادی ورودی و خروجی پاسگاه‌های پلیس، اصلاح شیب شیروانی‌ها و استفاده از شیارهای لرزاننده، آرام‌سازی ترافیک و نصب روشنایی تونل‌ها، از فعالیت‌های چند سال اخیر بود.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches