×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش نرخ سود تسهیلات بانک مهر اقتصاد تا۶ماه آینده

مدیر‌عامل بانک مهر اقتصاد با تقدیر از اقدام بانک مرکزی درباره کاهش نرخ سود گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات طی مدت شش ماه پس از کاهش نرخ سود سپرده‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش همدان پرس، مدیر‌عامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه این بانک دارای مجوز از اداره ثبت شرکت‌ها است و بیش از بیست سال است که خدمات بانکی به مردم ارائه می‌دهد، گفت: سرمایه بانک را از ۴ هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش داده‌ایم و تا یک ماه دیگر ۵۱‌درصد سهام بانک در بورس عرضه می‌شود و طبق برنامه تا پایان شهریور‌ماه به شبکه شتاب پیوسته و حساب‌های جاری و عملیات ارزی در این بانک عملیاتی خواهد شد.

دکتر غلامحسین قلی نتاج در پاسخ به این سؤال خبرنگاری که فریاد تولید‌کنندگان برای نرخ سود تسهیلات بود اما بانک‌ها نرخ سود سپرده را کاهش داده‌اند و آیا نرخ سود تسهیلات هم کاهش می‌یابد، گفت: از آنجایی که نرخ سود سپرده‌ها از تا ریخ ۱۵ اردیبهشت و بر اساس توافق بانک‌های خصوصی و دولتی کاهش یافته ولی بانک موظف به پرداخت سود به روال قبل به سپرده‌گذاران است لذا کاهش نرخ سود تسهیلات نیاز به زمان دارد.

وی با تقدیر از اقدام بانک مرکزی درباره کاهش نرخ سود که مانع از مسابقه مؤسسات مالی برای رسیدن به نقطه بی‌بازگشت شد، ادامه داد: کاهش نرخ سود تسهیلات نیز طی مدت شش ماه پس از کاهش نرخ سود سپرده‌ها انجام خواهد شد.

دکتر نتاج گفت: راهبرد اصلی و مأموریت ویژه این بانک بر اساس اقتصاد مقاومتی تحقق بانکداری اسلامی است و در همین راستا بنا داریم به منظور حمایت از نخبگان و ایجاد شغل در مناطق محروم ۴ هزار میلیارد ریال برای سال ۹۳ اختصاص دهیم. این مبلغ در سال گذشته ۲۰۴۰ میلیارد ریال بوده است.

نتاج نسبت به فرآیند ادغام مؤسسات و تعاونی‌های اعتباری در یکدیگر برای اخذ مجوز تبدیل شدن به بانک انتقاد کرد و گفت: در فرآیند ادغام نباید چند مجموعه دیگر نابود شوند تا چند مؤسسه دیگر سرپا باقی بمانند، حقوق آحاد مردم هم باید حفظ شود، این در حالی است که ما ادغام برای اخذ مجوز بانک مرکزی را نپذیرفتیم و زیر بار ادغام نرفتیم.

وی با بیان اینکه در مورد نرخ سود سپرده‌ها دقیقاً طبق ابلاغیه جدید بانک مرکزی عمل می‌کنیم، تأکید کرد: تعداد مشتریان بانک از ۸ میلیون در سال ۸۸ به ۱۲ میلیون رسیده و هم اکنون منابع در اختیار بانک ۳۳ هزار میلیارد تومان است.

قلی نتاج با تأکید بر اینکه در مورد بانک مهر اقتصاد اصطلاح غیر قانونی یا فاقد مجوز را نباید به کار برد، گفت: این بانک در رتبه بندی در IMI100 بالاتر از بسیاری از بانک‌ها قرار گرفته و در بین ۲۲ بانک رسمی کشور جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches