×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش قیمت به اجاره بها رسید؟

رشد اجاره‌بها در مرز ۲۰درصد رییس‌ اتحادیه مشاوران‌املاک: کج‌رفتاری با مستاجران در ماه روزه به صفر می‌رسد.

به گزارش افکارنیوز، در نبود طرح یا برنامه‌ای خاص برای کنترل تابستانی اجاره‌بها از سوی دولت، حلول ماه رمضان به کمک اجاره‌نشین‌ها آمده و با ایجاد فرصت ۳۰ روزه برای مستاجرانی که قراردادهای یکساله‌شان سررسید شده، شرایط را برای این گروه ضعیف در بازار مسکن بهبود داده است.

معاملات اجاره در بازار مسکن طی ماه‌های اخیر از سر ناچاری مستاجران کماکان برقرار بود و در شرایطی که خریداران در واکنش به قیمت‌های بالا، از بازار خارج شده‌اند، اما اجاره‌نشین‌ها مجبور بودند با نرخ‌های نجومی موجران کنار بیایند.

اجاره‌نشین‌ها تا پیش از شروع فصل تابستان به اجرای طرح کنترل تعزیراتی اجاره‌بها در ایام تابستان امیدوار بودند تا بلکه موجران در حول‌وحوش «نرخ‌‌مجاز» اقدام به افزایش اجاره‌بها کنند، نه بیشتر.

اما در حال‌حاضر با بی‌توجهی مسوولان تنظیم بازار، مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای هیچ سقفی از طرف دولت برای مهار اجاره‌بها نمی‌بینند و متناسب با مخارج ماهانه زندگی‌شان، نرخ اجاره را تعیین می‌کنند.

با این حال طبق گفته رییس اتحادیه مشاوران‌املاک، با آغاز ماه مبارک رمضان به علت آنچه «پرهیز دلال و موجر از گفتن حرف‌ها و نرخ‌های غیرواقعی در ماه روزه» عنوان می‌شود، معاملات اجاره به نفع مستاجر در بنگاه‌ها تنظیم خواهد شد، طوری که اجاره‌بها در این ماه نه تنها افزایش پیدا نمی‌کند که حتی احتمال کاهش آن نسبت به بهار نیز وجود دارد.

برخی مشاوران ‌املاک در این باره می‌گویند: با توجه به نرخ تورم تازه‌ اعلام‌شده، اجاره‌بهای قراردادهای تابستان ۹۲ نباید بیشتر از ۲۰ درصد نسبت به تابستان قبل افزایش پیدا کند.

انتظاری که از ماه گذشته برای کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن ایجاد شده بود، با آغاز ماه رمضان تشدید شده است.

در نتیجه تغییرات نسبتا محسوسی که ظرف یک ماهه گذشته در روند معاملات مسکن در تهران اتفاق افتاد، بازار معاملات برای چند روز تحت تاثیر روند کلی سیاست و اقتصاد کشور، به سمتی حرکت کرد که امیدواری‌هایی را که در راستای پیش‌بینی‌های قبلی برای خروج از شرایط رکود تورمی در این دسته از معاملات ایجاد شده بود پر رنگ‌تر کرد.

با این حال، هفته گذشته برای بازار مسکن هفته‌ای تقریبا ناامید کننده رقم زده شد، چرا که اولین نشانه‌های رونق در معاملات مسکن که از روزهای پایانی خرداد، بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده بود با خروج خریداران و مستاجران از این بازار، افزایش قیمت‌ها از سوی مالکان و بازگشت به شرایط سابق، تقریبا از بین رفت.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches