×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش زیان ۱۱۷۲ میلیارد تومانی سایپا طی سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۳

گروه خودروسازی سایپا با مجموعه اقدامات و تهمیدات در نظر گرفته شده که کنترل قیمت تمام شده یکی از شاخص ترین آن‌ها بود توانست در ۳ ماه به میزان قابل توجه ۱۱۷۲ میلیارد تومان از زیان عملیاتی خود را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، این اقدام در حالی صورت گرفته است که طی همین مدت سایپا توانست‌ در سود عملیاتی و سود ناخالص به ترتیب رکورد ۱۵ و ۷ ساله خود را شکسته ضمن آن که توانسته رکورد سود ناخالص که بیانگر عملکرد مدیریت در حوزه عملیاتی است را نیز بشکند به طوری که در مجموع گروه خودروسازی سایپا موفق به تحقق ۲،۷۸۸ میلیارد تومان سود ناخالص شده که این امر به منزله شکست رکورد ۱۵ ساله است.

توسلی مهر در مدت ۶ ماه که مدیریت این مجموعه خودروسازی را بر عهده گرفته با تمهیدات و اقدامات کم نظیری موجب بهبود شاخص‌های بورسی در سود عملیاتی و سود ناخالص داخلی گردیده و از سوی دیگر موفق شده که از حجم مشکلات این شرکت کم کند.

همچنین ارزیابی وضعیت سه ماهه اول سال جاری شرکت سایپا بیانگر آن است که سود ناخالص این شرکت در بهار امسال ۱۰۱۶ میلیارد تومان بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته،‌ رشد بیش از دو هزار میلیارد تومانی به دست آمده است.

لازم به ذکر است زیان عملیاتی شرکت سایپا در بهار امسال نیز ۱۸۲ میلیارد تومان شده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ کاهش ۱۱۷۲ میلیارد تومانی ثبت شده است.

این در حالی است که کارنامه موفقیت آمیز عملکرد مدیرعامل سایپا نشان می‌دهد که این شرکت خودروساز در حال تحقق یک شگفتی است به طوری که با توجه به روند مثبتی که در این حوزه شاهد هستیم، این احتمال وجود دارد که بعد از سال‌ها شرکت سایپا به سود عملیاتی برسد.

این موفقیت‌ها در حالی به مدیریت توسلی مهر به دست آمده که این مجموعه قیمت هیچکدام از محصولات خود را افزایش نداده ضمن آن که ارزی نیز دریافت نکرده است و مهم‌تر آنکه اسفندماه سال گذشته در بدترین شرایط مالی سایپا، تغییر مدیریتی صورت گرفت. گروه خودروسازی سایپا در آن برهه زمانی با بدهی ۱۲۱ هزار میلیارد تومانی (تلفیق ۱۸۷ همت بدهی)، ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی زیان انباشته و همچنین ۲۵۰ هزار دستگاه تعهدات قبلی روبرو بود.

از سویی برای نخستین بار در ۷ سال اخیر، گروه خودروسازی سایپا در مدت عنوان شده به سود عملیاتی ۳۲۸ میلیارد تومانی رسیده که این امر نشان از آن دارد که روند تولید در گروه سایپا در قیاس با سال‌های گذشته روند بسیار خوبی پیدا کرده است.

نظم بخشی به تولید، کنترل قیمت تمام شده قطعات و رشد تولید روزانه محصولات همگی از مجموعه اقدامات توسلی مهر طی فقط ۶ ماه مدیریت بر این شرکت خودروساز بوده است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک اخباری که حاکی از رسیدن سایپا به سود عملیاتی باشد خواهیم شنید.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches