×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاشت ۴۰۰ اصله نهال در ابهر به یاد شهدای این شهرستان

اقتصادتهران: آئین روز درختکاری با کاشت ۴۰۰ اصله نهال به یاد شهدای شهرستان ابهر در محل پارک خانواده این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرماندار شهرستان ابهر روز سه شنبه در این آیین گفت: متاسفانه رفتار خوبی با طبیعت نداشته ایم و امروز روز آشتی با طبیعت است.

علی محمدیان افزود: اگر نتوانیم آب، خاک، منابع طبیعی و مراتع را حفظ کنیم دست یابی به توسعه متوازن و پایدار غیر ممکن است و اگر می خواهیم جامعه سالم و توسعه پایداری داشته باشیم باید به طبیعت احترام بگذاریم.

وی اظهار کرد: هرچقدر توسعه و رشد ما متناسب و مطابق با توسعه زیست محیطی باشد قطعا این توسعه پایدار خواهد بود و ما باید منابع طبیعی را به‌عنوان بستری برای حیات انسان ها و زیر بنای توسعه پایدار برای خود و نسل های آینده حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری، تاکید کرد: احترام به طبیعت و درخت در ایران ریشه تاریخی و دینی دارد و در طول تمدن ایرانیان جشن های متعددی برای گرامی داشت و آشتی با طبیعت برگزار کرده اند و در قرآن و روایت به حفظ و احترام به درخت و منابع طبیعی توصیه های فروانی شده است.

شهردار ابهر نیز در این آیین گفت: در این مراسم ۴۰۰ اصله نهال به یاد جان‌فشانی های شهیدان شهرستان ابهر در دوران دفاع مقدس کاشته شد و در طول هفته منابع طبیعی ۶ هزار نهالی در مناطق مختلف شهر غرس می شود.

علی ذوالقدری ها تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ فضای سبز از مردم کمک می گیریم و درختانی که در معابر اصلی شهر و به کمک کسبه غرس و نگهداری شود مغازه داران می توانند از تخفیف عوارض نوسازی شهرداری بهره مند شوند.

محمد الهیاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر نیز در این آیین گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد کاهش بارندگی بودیم احتمال آتش سوزی در مراتع بسیار افزایش می یابد و از مردم می خواهیم فرهنگ حفظ منابع طبیعی را ترویج و با رعایت اصول ایمنی در طبیعت ما را یاری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches