×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاشت ۳۰۰ اصله نهال جنگلی در ارتفاعات تنگ خور لارستان

اقتصادتهران: روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد: ۳۰۰ اصله نهال با هدف احیای عرصه های جنگلی، تقویت و حفاظت از پوشش گیاهی در ارتفاعات روستای تنگ خور شهرستان لارستان کاشته شد.

این روابط عمومی در گزارش روز یکشنبه خود از قول رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان بیان داشت: این نهال ها شامل گونه هایی از آتغوزه، بادام کوهی، کُنار و بذرهای بوته ای است که با آب و هوای منطقه یاد شده، سازگاری دارد.

منصور رضایی افزود: کاشت این نهال ها با توجه به اهمیت حفاظت آب و خاک، احیای پوشش گیاهی و پیشگیری از فرسایش خاک صورت گرفته و برای انجام این کار، ۱۵۰ نفر از گروه های مردمی، مرتعداران، سازمان های مردم نهاد، حافظان و دوستداران طبیعت مشارکت داشتند.

او گفت: طرح های جنگل کاری یکی از مهم ترین اولویت های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان است که در سال های اخیر با شتاب بیشتری در حال اجراست.

رضایی ادامه داد: مشارکت مردم در احیای جنگل های مخروبه این شهرستان با توجه به افزایش جهانی دمای کره زمین، تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی، چرای دام و کمبود اعتبارات، بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: موفقیت های بسیار خوبی در چارچوب اجرای طرح های جنگل کاری مشارکتی و تشویق مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی حاصل شده است و این مهم ضمن فرهنگ سازی و سهیم کردم مردم در حفاظت از اراضی ملی، نقش بسزایی در جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دارد.

در ادامه آیینی که برای کاشت این ۳۰۰ نهال برگزار شد، از ۲ نفر از فعالان انجمن سبز اندیشان روستای تنگ خور لارستان نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches