×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
کارگران زن در کارگاه‌های کوچک قدرت چانه زنی کم تری دارند

 

«کارگران زن نه‌تنها مانند کارگران مرد مزد نمی گیرند بلکه ممکن است در صورت مادر شدن از همه حقوق ویژه‌ای که به آنها تعلق می‌گیرد نیز برخوردار نشوند».

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سمنان گفت: در کارگاه‌های کوچک کارگران زن در مقایسه با همکاران مرد خود از قدرت چانه زنی کمتری برخوردارند و نمی‌توانند هم‌اندازه مردان مطالبات قانونی خود را دریافت کنند.

«حمید بهراد» با اعلام این به ایلنا گفت: هرچند در این کارگاه‌ها زنان مجبور به انجام کارهای مردانه نیستند، اما شغل آنها در نوع خود سخت و طاقت فرساست. به عنوان مثال کارگران زنی که در کارگاه‌های خیاطی مشغول کار هستند روزانه هشت تا ۱۴ساعت بدون وقفه مشغول کار هستند.

این عضو کانون شوراهای اسلامی کار استان سمنان ادامه داد: با این حال کارگران زن نه‌ تنها مانند کارگران مرد مزد نمی گیرند بلکه ممکن است در صورت مادر شدن از همه حقوق ویژه‌ای که به آنها تعلق می‌گیرد نیز برخوردار نشوند.

وی در خصوص وضعیت بیمه این کارگران گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با سطح فرهنگ عمومی در خصوص مزایای حمایت‌های بیمه‌ای افزایش یافته است.

بهراد گفت: به همین هم دیگر کارگران بر بیمه شدن خود تاکید دارند و هم کارفرمایان دیگر مانند گذشته در برابر این درخواست کارگران مقاومت نمی‌کنند.

این مقام کارگری گفت: با این حال چنانچه در واحدهای تولیدی بازرسی دقیق تری صورت بگیرد امکان احجاف کمتری در خصوص پرداخت مطالبات کارگران زن وجود دارد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches