×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی کارخانه چای سپیدرود رشت

اقتصادتهران: کارخانه بزرگ چای سپیدرود شهرستان رشت، پس از ۱۵ سال تعطیلی روز یکشنبه راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت، فرماندار رشت در مراسم راه اندازی مجدد کارخانه چای سپیدرود اظهار داشت: این کارخانه، بزرگترین کارخانه چای دولتی از نظر ظرفیت تولید است که متاسفانه ۱۵ سال تعطیل بوده است.

سیروس شفقی افزود: خوشحالیم این کارخانه با همت تعاون روستایی و اتحادیه چای استان بار دیگر راه اندازی شده است.

وی ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را ۷۵ تن عنوان و تصریح کرد: روزانه پنج تن برگ سبز چای وارد این کارخانه می شود و توانسته برای ۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کند.

شفقی افزود: درحال حاضر وضعیت جاده روستای کلش طالشان که به این کارخانه منتهی می شود، نامناسب است و اهتمام مان برآن است تا در آینده نزدیک آسفالت آن را انجام دهیم تا مردم روستا و کسانی که در کارخانه مشغول هستند، از این نعمت بهره‌مند شوند.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت های موجود در صنعت چای تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت های شهرهای گمرکی مانند آستارا و انزلی برای این مهم بهره مند شویم.

استان های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.

اکنون ۵۵ هزار خانوار چایکار در ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای شمال کشور مشغول به کار هستند.

بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری رشت، سیروس شفقی از اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب روستاهای مجاور تالاب انزلی در شهرستان رشت به منظور احیای این تالاب خبر داد.

وی در جریان بازدید از پروژه های بخش مرکزی این شهرستان افزود: طرح احیای تالاب و ساماندهی فاضلاب های خانگی در روستای مبارک آباد رشت که نخستین روستای استان در اجرای این طرح است، به عنوان پایلوت شبکه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی فاضلاب روستاهای مجاور تالاب در شهرستان رشت اجرا می شود، تصریح کرد: تلاش می کنیم با همکاری آب و فاضلاب روستایی گیلان سرعت بیشتری به این طرح ببخشیم.

شفقی هدف از ساماندهی روستاهای مجاور تالاب انزلی را احیای این تالاب عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده که بیش از یک میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه از سوی بخش دولتی و ۵۶۰ میلیون تومان از سوی گروه جایکا تامین می شود و تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری در روستای مبارک آباد رشت انجام شده است.

شفقی افزود: این پروژه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و ۱۶۰ خانوار از نعمت ساماندهی فاضلاب بهره مند خواهند شد.

تالاب انزلی یا مرداب انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران در استان گیلان قرار دارد. مرداب انزلی از جالب ترین و بزرگترین زیستگاه های طبیعی جانوران ایران محسوب می شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از کشورهای همسایه شمالی به ایران می آیند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches