×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کارانه اشتغال آری؛ یارانه، خیر

اقتصادتهران: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به جای دادن یارانه برای شاغلان به کارفرمایان کارانه برای بکارگیری کارجویان می دهیم.

یه گزارش ایرنا، ‘عیسی منصوری’ روز دوشنه در نشست خبری اشتغال که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود،افزود: وقتی رونق اقتصادی نباشد سهم درآمد از شغل در سبد معیشت خانوار کاهش می یابد.

وی افزود: کشورهای بسیاری دوران رکود را طی کردند. بحران های اقتصادی که تا سال ۲٫۱۱ میلادی در غرب رخ داد راهکارهای نوینی را برای عبور از این بحران طی کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: پس از بحران های اقتصادی و مسائلی نظیر رکود اقتصادی برای رشد اقتصادی اشتغالزا نیاز به مداخله های متفاوتی داریم.

وی با بیان اینکه سهم دستمزد در سبد هزینه خانوار ۵۵ تا ۶۰ درصد بود گفت: هم اکنون سهم دستمزد در سبد هزینه خانوار به کمتر از ۴۰درصد رسیده است. سهم درآمدهای غیر شغلی افزایش یافته است.

منصوری گفت: در این دوره اشتغال خاصی شکل می گیرد .در سال های ۹۴ و۹۵ اشتغال در بخش خدمات، غیر رسمی و خرد صورت گرفت. تحقق اشتغال از سال های ۹۲و۹۳ هدفگذاری شده بود. اشتغالی که در این سال ها انجام شده اشتغال پر ارزشی محسوب نمی شود.

منصوری تاکید کرد: در عبور از رکود اقتصادی به نوع خاصی از اشتغال نیاز داریم.

وی در توضیح طرح کاج گفت: طرح کاج در سال ۱۳۹۵ در چهار استان کشور اجرایی، آزمایش و سامانه آن طراحی و در همان سال قدری گسترش داده شد. در نهایت با توجه به گذراندن دوران آزمایش و آماده سازی زیرساخت ها دربهمن پارسال و با حضور رئیس جمهوری درجلسه شورایعالی اشتغال طرح تصویب شد.

وی ادامه داد: اساس این طرح بر این مبنا خواهد بود که دریک قسمت به ویژه در صنوف افراد آموزش می بینند و سازمان فنی و حرفه ای از این دسته از افراد ثبت نام می کند.

معاون وزیر کار گفت: کارفرمایان و صاحبان صنوفی که مایل هستند از این دسته از افراد استفاده کنند به سایت مراجعه خواهند کرد و این افراد با پرداخت بیمه حوادث از طرف دولت به آن کارگاه معرفی خواهند شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches