×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کادر پزشکی و درمانی، امید و اعتماد را به ایران بازگرداند

اقتصادتهران: معاون اول رییس جمهوری با قدردانی از فداکاری و ایثارگری کادر پزشکی و درمانی کشور گفت: کاری که تیم پزشکی و درمانی کشور در این مقطع انجام داد بازگرداندن امید و اعتماد به مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور بود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز در نشست با معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عملکرد تیم مدیریتی و ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد، اظهار داشت: ملت ایران و مسئولان کشور نسبت به این فداکاری ها واقف هستند و رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بارها در پیام ها و اظهاراتشان از بخش بهداشت و درمان قدردانی کرده اند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: فرهنگ ایثارگری و انسان دوستی در این مقطع در حوزه پزشکی و درمانی کشور به نمایش درآمد و این فرهنگ توانسته در زمان های مختلف مشکلات کشور را حل کند چنانکه در دوران دفاع مقدس، ملت ایران جز ایثارگری هیچ مزیت نسبی در برابر دشمن نداشت و با تکیه بر همین فرهنگ توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

جهانگیری با بیان اینکه کاری که کادر پزشکی و درمانی کردند تنها مقابله با یک بیماری و ویروس نبود اظهار داشت: در نگاه اول این وظیفه و مسئولیت ذاتی تیم پزشکی و درمانی بود که در خط نخست مقابله با بیماری کرونا باشد اما وقتی عمیق تر به موضوع نگاه می کنیم متوجه می شویم که تیم پزشکی و درمانی امید و اعتماد را به مردم بازگرداند.

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر اینکه از موضع توسعه ملی باید تمام ظرفیت های فیزیکی، مادی و معنوی کشور به کار گرفته شود، اظهار داشت: توسعه یعنی حفاظت از تنزل ظرفیت ها و تلاش برای ارتقای آنها در بخش های مختلف کشور. بخش بهداشت و درمان ایران نشان داد که ظرفیت بزرگی برای توسعه ملی در اختیار دارد که می تواند کمک کار سایر بخش‌ها باشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی به دلیل اتفاقات رخ داده در سال ۱۳۹۸ آسیب دیده بود و نیاز به احیا داشت، اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد دولت و کادر پزشکی و درمانی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و دولت را به اثبات رساند این وضعیت وقتی بیشتر مشخص شد که همزمان با ایران، کشورهای دیگر نیز درگیر کرونا شدند و افکار عمومی با مقایسه وضعیت پس از شیوع بیماری متوجه کارآمدی نظام پزشکی و درمانی و مدیریت دولت ایران شد.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان ساخت با وجود فضای منفی و بمباران خبری که به منظور سیاه نمایی عملکرد مدیریت کشور ما انجام شد، اما با توجه به میزان بالای تلفات و مرگ و میر در آمریکا و کشورهای اروپایی با وجود ظرفیت اقتصادی آنها نشان داد که ایران از این بحران تاکنون سربلند بیرون آمده است.

جهانگیری ادامه داد:‌آنها فکر می کردند با توجه به تحریم ها ایران در بحران کرونا سرشکسته خواهد شد اما این اتفاق به فضل الهی و همت مدیران و کادر پزشکی و درمانی و همراهی و وفاق مردم رخ نداد، من از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواهم که با به کار گیری افراد صاحب نظر و فرهنگی کاری کند که این دوره در تاریخ ما به خوبی ثبت شود، ما شاهد اتفاقاتی بودیم که می تواند سوژه های مهمی در آینده برای کشور باشد.

معاون اول رییس جمهوری با اظهار امیدواری نسبت به اینکه باید تلاش کنیم اتفاقات مطلوب رخ داده در حوزه مقابله با کرونا تداوم یابد، گفت: مردم می دانند که هشدارهای داده شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از سر دلسوزی است و آگاهانه و داوطلبانه همراهی می کنند که نمونه آن پایبندی مردم به طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز ۱۳ به در بود که از روزهای تاریخی ملت ایران است.

جهانگیری گفت: تعطیلی خیلی از مراکز مذهبی و اماکن مقدس و نیز بنگاه های اقتصادی نشان داد که مردم و علما به بخش علمی و تخصصی کشور اعتقاد دارند و به تقاضاهای آنها پاسخ مثبت می دهند که باید قدردان آنها بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches